مقالاتی درباره یادگیری زبان آلمانی

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۰
مهر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که طرح شکستن انحصار زبان انگلیسی را پیشنهاد داده است، می‌گوید: بحث واگذاری آموزش زبان به موسسات خصوصی حذف می‌شود و این طرح بعد از بررسی‌های دقیق مصوب خواهد شد.

حذف انگلیسی در کار نیست/ واگذاری آموزش زبان به آموزشگاه‌ها اصلاح می‌شود

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی که توسط او ارائه شده است، اظهار کرد: در این طرح اصلاً بحث حذف زبان انگلیسی و معلمان زبان مطرح نیست و برخی به دروغ آن را مطرح کردند، بنده طراح آن هستم و این پرسش را دارم که از کجای این طرح موضوع حذف زبان انگلیسی را درآوردند؟!

وی افزود: این طرح به دنبال شکستن انحصار زبان انگلیسی است و اینکه دانش‌آموزان فقط ملزم به یادگیری انگلیسی نباشند و این امکان برای آنها وجود داشته باشد که سایر زبان‌های خارجه را نیز فرا بگیرند بنابراین اصلا بحث حذف انگلیسی در کار نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوع دیگری که در این طرح محل اعتراض بود، واگذاری آموزش زبان به موسسات خصوصی بود که آن را اصلاح می‌کنیم چون نگرانی‌هایی را درباره خصوصی‌سازی آموزش ایجاد کرده است.

آزادی‌خواه تصریح کرد: این طرح با تنوع در آموزش زبان کمک بزرگی به پیشرفت کشور در آینده می‌کند؛ اکنون بررسی آن را در دستور کار داریم و به تدریج آن را پیش می‌بریم تا در نهایت و بعد از بحث و بررسی طرحی علمی که کمک‌کننده به آموزش و پرورش باشد، مصوب کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

  • sahar62 heidari
۲۹
مهر

مجموعه بزرگی مانند موسسه زبان ایرانمهر، قدرت، نیروی انسانی است. با توجه به اینکه در این مجموعه اساتید به نام و بسیار با تجربه ای مشغول فعالیت هستند، همواره بر این کوشش هستیم که از تجربه و دانش اساتید خبره خود استفاده کنیم.

هر آنچه که باید درمورد آزمون IELTS بدانید

آزمون IELTS  از چهار بخش شنیدن (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و مکالمه (Speaking) تشکیل شده است. کل آزمون دارای دو نوع آکادمیکو عمومیاست که مدل آکادمیک ویژه افرادی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارند. افرادی که به منظور گذراندن دوره های کوتاه مدت فنی و حرفه ای، اخذ دیپلم، کار و یا اقامت، قصد سفر به کشورهای انگلیسی زبان و یا اروپایی را دارند، باید در این آزمون شرکت کنند.

نمره بندی این آزمون از 0 تا 9 می باشد که به طور معمول سطح 5 متوسط و 6 به بالا خوب تلقی می شود. این آزمون نمره قبولی یا مردودی ندارد بلکه متقاضیان با توجه به نمره مورد اعلام از سوی مرکزی که قصد پذیرش در آنجا را دارند باید نمره مورد نظر را کسب کنند.

شرکت در آزمون آیلتس  راهگشای فرصت های بسیار است. مدرک آیلتس برای زندگی، تحصیل و کار در 140 کشور جهان کاربرد دارد.

بیش از 8000 موسسه دولتی، آموزشی و کسب و کار شامل بیش از 3000 موسسه و دوره آموزشی در ایالات متحده آمریکا، پذیرایمدرک آیلتسهستند. همچنین مدرک آیلتس در کشورهایی که در امور مهاجرین از آن استفاده می کنند، جزو مدارک قابل قبول برای مهاجرت به حساب می آید. لازم به ذکر است که مدت زمان اعتبار نتایج آزمون آیلتس، همانند آزمون تافل، دو سال می باشد.

چرا دوره IELTSآموزشگاه زبان ایرانمهر؟

در مجموعه بزرگی مانند  موسسه زبان  ایرانمهر، قدرت، نیروی انسانی است. با توجه به اینکه در این مجموعه اساتید به نام، با استعداد و بسیار با تجربه ای مشغول فعالیت هستند، ما در طراحی کلاس های خود، همواره بر این کوشش هستیم که از تجربه و دانش اساتید خبره خود استفاده کنیم.  دوره آیلتس ایرانمهر  در دو ترم 28 جلسه ای، زبان آموزان را با تمام زیر و بم های نمره دلخواه در امتحانات آیلتس آشنا می کند و هر آنچه را که لازم است به آن ها یاد می دهد. برای کسب نمره مورد نظر باید دانش زبان انگلیسی در آن سطح را داشته باشید. اما این کافی نیست! مهارت تست زنی و آشنایی با ریزه کاری های امتحان نیز شرط است!

کسانی می توانند نمره بالایی کسب کنندکه هم دانش زبانی کافی دارند، هم می توانند تمامی بخش های امتحان را درک کنند و راز و رمزهای آن را بداند. بر این اساس، در موسسه زبان ایرانمهر ما بر روی هر دوی این موارد کار می کنیم. ابتدا شما را با ساختارها و کلماتی که برای موفقیت لازم دارید آشنا کرده، سپس در طول یک ترم، تمام مهارت های تست زنی و ریزه کاری های آزمون آیلتس را یاد می گیرید و تمرین می کنید.

اما شاید لازم باشد که بگوییم که صرفا شرکت در  کلاس های آیلتس ، تضمین کننده نمره بالا در آزمون نیست. نمره بالا با تلاش مستمر و چند ماهه به دست می آید. تلاشی که کورکورانه نباشد! در مجموعه ایرانمهر، ما تمام ابزارهایی را که برای موفقیت نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهیم و در مسیر یادگیری، قدم به قدم همراه شما خواهیم بود. پس به جرأت می گوییم که با تلاش مستمر شما و برنامه ریزی و همگامی دقیق ما، هیچ چیز غیرممکن نخواهد بود!

موسسه زبان ایرانمهر در تلاش است  آموزش زبان انگلیسی  را به تجربه ای لذت بخش برای شما عزیزان تبدیل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

  • sahar62 heidari
۲۸
مهر

معاون سیاسی فرمانداری پاکدشت گفت: زبان هنر زبان مشترک میان همۀ انسان ها است و پاکدشت دارای ظرفیت های فرهنگی بسیار می‌باشد.

زبان هنر زبان مشترک میان هم انسان ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از پاکدشت، حسین شیرازی معاون سیاسی-انتظامی فرمانداری شهرستان پاکدشت، در بازدید از روند فعالیت های جشنوارۀ استانی تئاتر لبخند اظهارداشت: زبان هنر زبان مشترک میان همۀ انسان هاست.

وی در ادامه افزود: پاکدشت دارای ظرفیت های فرهنگی بسیار بوده و در این رابطه به حضور اقوام مختلف در این شهرستان می توان اشاره داشت که سال گذشته هفتۀ فرهنگی شهرستان پاکدشت با ابلاغ استانداری برگزار شد.

شیرازی برگزاری جشنوارۀ استانی تئاتر لبخند را نخستین گام پیشنهادی ادارۀ فرهنگ و ارشاد این شهرستان دانست و گفت: 84 اثر از سطح استان تهران به این دبیرخانه رسیده ومورد بازبینی قرار گرفت که نهایتاً دوازده اثر در قالب طنز در این جشنواره به روی صحنه خواهد رفت.

معاون سیاسی-انتظامی فرمانداری پاکدشت، درباره حضور یک اثر افغانستانی در این جشنواره بیان داشت: با نظر هیئت داوران در بخش اتباع این اثر به روی صحنه خواهد رفت، همۀ ملت ها با گویش های مختلف در کنار هم هستند و زبان هنر، زبان مشترک میان همۀ انسان هاست.

وی با اشاره به این امر که هنر در زمان جنگ تحمیلی عراق به ایران و دفاع مقدس رزمندگان و مردم را آماده نگه میداشت تصریح کرد: امروز نیز فیلم های سینمائی، تئاترها، کتاب هایی که در حوزۀ دفاع مقدس منتشر می شود، وجوه مختلف دفاع مقدس، از جمله ایثار، مقاومت و از خود گذشتگی را به نمایش می گذارد.

شیرازی با تأکید بر این امر که اگر هنر در خدمت کمال و انسانیت قرار بگیرد، می تواند در رشد جامعه مؤثر باشد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین محورهای انتخاب عنوان لبخند برای این جشنواره این بود که مردم مشکلات خود را در آئینۀ هنری که هنرمندان ما آن را با لبخند آمیخته اند، ببینند و به آن فکر کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

  • sahar62 heidari
۲۷
مهر

موسسه زبان ایرانمهر در تلاش است تا آموزش زبان به تجربه ای لذت بخش برای شما عزیزان تبدیل شود.

معرفی دوره های آموزش زبان ایرانمهر

به جرأت می توان موسسه زبان ایرانمهر را از معدود موسساتی دانست که دوره ای جداگانه برای رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اختصاص داده است و این امر به نوبه خود مزیت های زیر را به همراه دارد:

بهبود استاندارد های آموزشی متناسب با رده های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان

هدفمندتر بودن منابع آموزشی جهت یادگیری با کیفیت بالا
استفاده از کتب مخصوص در دوره های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان
همکاری با اساتید مجرب در دوره های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با توجه به نیازهای سنی و روحی
برنامه ریزی درسی با توجه به شرایط کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در سال تحصیلی و در نظر گرفتن برنامه های تحصیلی در مدرسه

دوره های زبان انگلیسی ویژه کودکان

مجموعه Family and Friends یکی از کامل ترین مجموعه های آموزش زبان انگلیسی ویژه کودکان است. این مجموعه آموزشی، جنبه های گرامر، لغت و تلفظ را به همراه آموزش تمامی مهارت های انگلیسی تقویت می کند. مجموعه Family and Friends در موسسه زبان ایرانمهر جهت تدریس زبان به کودکان استفاده می شود. این مجموعه دارای ۷ سطح کامل است. هر کتاب دارای ۱۵ درس است که به ۵ بخش ۳ درسی تقسیم شده است. بعد از اتمام هر بخش، خلاصه ای از ۳ درس وجود دارد که مروری مفید برای زبان آموز است. همچنین خلاصه تمامی نکات گرامری به همراه تمرین های مربوطه در انتهای کتاب گردآوری شده است. مهارت خواندن (Reading) به نحوی بارز و مفید در پایان کتاب ها آموزش داده می شود. از ویژگی های برجسته این مجموعه، آوا شناسی و تلفظ منحصر به فرد و آزمون های جامع آن است.

دوره های زبان انگلیسی ویژه نوجوانان

زبان آموزان نوجوان پس از اتمام دوره های Got it و PET در موسسه زبان ایرانمهر، برای گذراندن دوره های فوق متوسطه و پیشرفته، وارد سیستم آموزشی (American English File (SECOND EDITION می‌شوند. این دوره ها به صورت ترمیک، دو روز در هفته و یک جلسه در هر روز برگزار می گردد.

با توجه به متفاوت بودن سطح دانش و همچنین سرعت زبان آموزی در دوره های سنی مختلف، واحدهای آموزشگاه زبان ایرانمهر به طور یکپارچه با برگزاری کلاس های تخصصی مکالمه پیشرفته (بر پایه روش آموزشی American English File) صرفا برای گروه سنی نوجوانان در تلاش است تا برترین کیفیت آموزشی را در کلاس فراهم آورد. از این رو با وجود یکی بودن کتب درسی نوجوانان و بزرگسالان بسته به شرایط سنی و ... در این دوره های پیشرفته، نوجوانان در بستری کاملا متناسب با شرایط سنی و همچنین تکامل ذهنی خود به زبان آموزی خواهند پرداخت.

اصلی ترین هدف در این نوع از دوره ها تسلط نوجوانان بر تمامی مهارت های زبان انگلیسی، به خصوص مهارت SPEAKING است و انتخاب سری کتاب های AMERICAN ENGLISH FILE ما را در رسیدن به این مهم یاری می کند.

بعد از پشت سر گذاشتن این دوره با موفقیت کامل، زبان آموزان می توانند بر اساس نیاز شخصی و یا سلیقه خود برای تکمیل مهارت ها و یا دسترسی به مدرکی معتبر برای ورود به یکی از دوره های Advanced، IELTS،TOEFL ، FCE و یا دیگر دوره های مشابه اقدام کنند.

دوره های زبان انگلیسی ویژه بزرگسالان

مجموعه کتاب‌های AMERICAN ENGHLISH FILE  در زمره به روز ترین منابع آموزشی زبان انگلیسی و در رتبه بندی کتب موجود، رتبه اول را دارا هستند و در شش سطح از مبتدی تا فوق پیشرفته در انتشارات دانشگاه آکسفورد چاپ شده اند. به خاطر تاکید این روش آموزشی بر همه مهارت‌های زبانی به طور کامل و همچنین تاکید فوق برنامه بر مهارت مکالمه، با استفاده از این کتب در مهارت های زبان آموزان پیشرفت غیر قابل وصفی ایجاد خواهد شد. کتاب های کار در کلاس، کار در منزل، سی دی های صوتی و فیلم های آموزشی در این مجموعه، زبان آموزان را برای رسیدن به مقصد نهایی خود کمک می کنند.

دوره های بحث آزاد (FREE DISCUSSION)

این دوره متناسب زبان آموزان سطوح متوسط به بالاست که بیشتر به تقویت مهارت مکالمه نیاز دارند و یا به هدف ضعیف نشدن سطح زبان خود علاقمند به حضور در محیط مناسب هستند . این دوره ها به صورت ترم های 10 جلسه ای (یک روز در هفته و دو جلسه در هر روز)  برگزار می شود و هر ترم پنج هفته خواهد بود.

سایر دوره های آموزشی ایرانمهر

کلیه دوره های آموزش زبان اسپانیایی، آموزش زبان آلمانی، آموزش زبان فرانسه و آموزش زبان ترکی برای رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به صورت خصوصی برگزار می گردد؛ تعداد جلسات در هفته و نحوه برگزاری آن ها بر اساس توافق دو جانبه موسسه زبان ایرانمهر و زبان آموز صورت می پذیرد. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام، با نزدیکترین شعبه موسسه زبان ایرانمهر تماس حاصل فرمایید.

موسسه زبان ایرانمهر در تلاش است تا آموزش زبان  به تجربه ای لذت بخش برای شما عزیزان تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری فارس

  • sahar62 heidari
۲۶
مهر

 

 

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟

در این مقاله ما به بررسی بعضی فاکتورها می‌پردازیم که یادگیری زبان اسپانیایی را دشوار میکند و در عین حال از برخی جنبه‌ها که آن را ساده‌تر میکند نیز صحبت میکنیم! در انتهای این مقاله تصمیم با شما است که آیا یادگیری زبان اسپانیایی دشوار است یا خیر؟

درجه سختی  زبان اسپانیایی به پیش زمینه شما بستگی دارد!

تسلط بر زبان دوم یکی از بهترین عوامل مشخص کننده سرعت و یادگیری در زبان اسپانیایی این است . تسلط به زبان دیگری، یادگیری زبان سوم و چهارم را بسیار ساده می‌کند. به ویژه اگر شما بر زبان‌های رمنس مثل ایتالیایی و فرانسه از پیش تسلط داشته باشید، زیرا که بخش بزرگی از ساختار کلمات و قواعد در این گروه زبان شبیه به هم است. اگر شما هیچ زبان دیگری به جز انگلیسی نمی‌دانید یادگیری این زبان از صفر دشوار خواهد بود. 

اگر شما به جامعه اسپانیایی زبان دسترسی داشته باشید ممکن است یادگیری ساده‌تر شود و خیلی سریع‌تر بر این زبان مسلط شوید. تمرین با دیگران بخش مهمی از یادگیری است. و اگر در اطراف شما کسی که اسپانیایی صحبت کند حضور داشته باشد به شما این امکان را می‌دهد که مهارت‌‎های اسپانیایی خودتان را بیشتر تمرین کنید.

آموختن اسپانیایی در سن پایین آن را ساده‌تر خواهد کرد. با یادگیری تدریجی و آرام بچه‌ها ساده‌تر زبان می‌آموزند و همان طور که زبان اولشان را یاد گرفته اند اطلاعات را به سادگی به خاطر می‌سپارند و بدون هیچ مشکلی درونی می‌کنند.

خبر خوب این است که اگر شما در دانشگاه یا مدرسه کمی زبان اسپانیایی آموخته باشید، پایه این زبان را دارید و با این زیر بنا ساده‌تر می‌توانید زبان اسپانیایی را یاد بگیرید و فرآیند آن برای شما ساده تر خواهد بود.

حتما بخوانید: نه گفتن به زبان اسپانیایی را یاد بگیرید

آیا اصلا ارزش دارد که اسپانیایی یاد بگیرید؟ 

بله! 100%!  پس منتظر پاسخ دیگری بودید؟

با وجود سختی‌ها ، آموختن زبان بسیار رضایت بخش است! اگر اندکی چالش همه را از یادگیری بازدارد، آنگاه تماشای المپیک خیلی کسل کننده خواهد بود.

اگر یادگیری زبان را دشوار بپندارید، پیشرفت نخواهید کرد. دلایلی پیدا کنید که به شما انگیزه یادگیری دهد. چه چیزی به شما الهام و انگیزه می‌دهد که زبان اسپانیایی را بهتر یاد بگیرید؟ وقتی همه چیز سخت و دشوار می‌شود و شما به یادگیری این زبان شک می‌کنید، آنها را به خاطر آورید.

پیش از شروع به یادگیری شما باید تصمیم بگیرید که می خواهید به چه سطحی از زبان اسپانیایی دست یابید؟ اگر می‌خواهید برای سفر آینده‌تان فقط اندکی با این زبان آشنا شوید در مقایسه با زمانی که تسلط کامل بر این زبان در نظر شما است، یادگیری دیگر طاقت فرسا نخواهد بود!

خارج از انگیزه شخصی شما برای یادگیری زبان اسپانیایی، فقط می‌توانم بگویم قطعا ارزشش را دارد.

اسپانیایی زبان پیچیده ای است. برخی از جنبه های اسپانیایی آن را برای یادگیری دشوار‌تر می‌کند در عین حال برخی ویژگی های آن را ساده‌تر میکند. به ویژه اگر شما از قبل زبان اسپانیایی را می دانید. بگذارید به برخی از چالش های یادگیری زبان اسپانیایی بپردازیم:

بهترین روش برای یادگیری زبان اسپانیایی

سه دلیل که یادگیری زبان اسپانیایی ساده است

در حال حاضر با دانستن زبان انگلیسی شما بسیاری از کلمات و واژه های هم ریشه را می دانید. برای مثالadopter  از ریشه adopt  و یا کلمه participar از ریشه ( to participate ) است.

به اینها کلمات هم ریشه (cognates) در زبان انگلیسی و اسپانیایی می‌گویند و یادگیری اسپانیایی را بسیار ساده‌تر می‌کنند. از آنجایی که شما ریشه را از قبل می شناسید با نگاه کردن به آن میتوانید معنایش را به درستی حدس بزنید. با توجه به این مسئله همین حالا تعداد زیادی لغت اسپانیایی می‌دانید. با این وجود باید توجه داشت که کلماتی وجود دارند که به نظر ریشه مشترک دارند اما معنای آنها با آنچه به نظر میرسد یکی نیست. برای مثال تلفظ کلمه sopa شبیه به soap است و در نگاه اول شما را به یاد صابون می‌اندازد اما در واقع معنی آن سوپ است!

ممکن است به اشتباه متوجه معنای برخی کلمات با ریشه های یکسان شوید پس بهتر است پیش از همه لیست از این هم ریشه‌های مشابه که معنای متفاوت دارند را پیدا کنید تا از اشتباه خوداری کنید.

ساختار جمله در زبان اسپانیایی  شبیه به ساختار جمله در زبان انگلیسی است

اسپانیایی و انگلیسی ساختاری خیلی شبیه به هم دارند. که این خودش نصف داستان است! به جز چند تفاوت کوچک مثل ترتیب صفت و اسم در جمله، اسپانیایی و انگلیسی هر دو از ترتیب "فاعل، فعل، مفعول " تبعیت می‌کنند. زبان هایی وجود دارند که کاملا ترتیب جمله متفاوتی با این ساختار دارند.

بیشتر بخوانید: چرا انگیزه برای یادگیری زبان اسپانیایی مهم است؟

اسپانیایی  قواعد و الگوهای زیادی دارد که باید از آنها پیروی کرد!     

مثل انگلیسی، اسپانیایی لیستی بالا بلندی از قواعد دارد که در آن استثناهایی نیز وجود دارد. با این وجود قواعد و اصول در بسیار از حوزه‌ها وجود دارد که هر چه بیشتر بر روی آنها تمرکز کنید ساده‌تر بر زبان اسپانیایی مسلط می‌شوید. برای مثال صرف کردن فعل و ساختن جمله با آن در اکثر زبان ها اصولی مشابه دارد و شما را ملزم میکند که نحوه صرف فعل را یاد بگیرید.

الگوها در زبان اسپانیایی در همه جا هستند برای مثال در هنگام شروع به یادگیری زبان اسپانیایی شما به سرعت متوجه خواهید شد که اسم‌هایی که بهo  ختم میشوند اکثر مواقع جنسیت مذکر دارند، در حالی که اسم‌هایی که به a ختم میشوند اغلب مونث هستند. حتی استثناها هم در قالب کلی در این بخش الگو دارند. برای مثال کلماتی که به ema ختم میشود حتما مذکر  هستند مثل کلمهel poema و el tema که پسوند ema  دارند. برای یادگیری ساده‌تر زبان اسپانیایی چشمتان را برای شناسایی این الگو ها تمرین دهید تا سریع بتوانید جمله بسازید.

سه دلیل که یادگیری اسپانیایی به خاطر آن دشوار به نظر  میرسد  

  • در اسپانیایی فعل‌های بی‌قاعده زیادی وجود دارد.

به خاطر سپردن افعال بی‌قاعده در زبان اسپانیایی ممکن است یادگیری را برای شما کمی دشوار کند. بسیاری از افعال پرکاربرد بی‌قاعده هستند و به ناچار باید آنها را در مکالمه هرروزتان استفاده کنید به همین دلیل کنار گذاشتن آنها اصلا عاقلانه نیست! اگر چه ممکن است دلهره آور باشد! اما باید وقت بگذارید و این افعال را به خاطر بسپارید. به مرور خواهید دید که در دل این افعال نیز قاعده ای وجود دارد که همه چیز را برای شما ساده‌تر میکند. به یاد داشته باشید که این قسمت دشوار ترین بخش یادگیری زبان اسپانیایی است فقط تسلیم نشوید و به یادگیری ادامه دهید.

در اسپانیایی کلمات  جنسیت دارند

بر خلاف انگلیسی، در اسپانیایی جنسیت در اسم ها، صفت‌ها و صرف فعل ها وجود دارد و شما باید تطابق آنها را رعایت کنید. ابتدا ممکن است طاقت فرسا به نظر بیایید اما با کمی صبر به این سیستم عادت خواهید کرد. هیچ دلیل موثقی برای جنسیت هر کلمه نیست و انتظار میرود که جنسیت هر کلمه را بدانید، زیرا انتخاب حرف اضافه و صفت را تحت تاثیر خودش قرار می‌‎دهد.

گاهی ممکن است هیچ اصولی در آن نبینید. اما ضمن پیشرفت در اسپانیایی، متوجه اصول آن خواهید شد و درک خواهید کرد که چرا برخی کلمات جنسیت خاص خودشان را دارند. برای مثال ترکیبی از اشیا و یا افراد در کل مذکر محسوب میشوند، در حالی که برخی از حیوانات جنسیت خاص خودشان را دارند

ممکن است تسلط  بر تلفظ برای شما مشکل باشد. 

الفبا اسپانیایی دقیقا مشابه الفبای زبان انگلیسی است، با این حال تلفظ کلمات اسپانیایی به شدت با تلفظ در انگلیسی فرق می‌کند. با این حال یادگیری تلفظ حروف صدا دار در زبان اسپانیایی بر خلاف زبان انگلیسی ساده تر است زیرا در انگلیسی ممکن است یک گروه حروف صدا دار تلفظ‌ متفاوتی داشته باشند ولی در زبان اسپانیایی تلفظ یک گروه از حروف صدا دار مشخص و تکراری است. برای مثال حرف e  در آخر کلمه با صدای eh تلفظ می‌شود مثل کلمه met. با این حال تلفظ دقیق اسپانیایی برای غیر بومیان ممکن است دشوار به نظر برسد.

چطور یادگیری زبان اسپانیایی را ساده سازیم؟ 

اصلا مهم نیست که یادگیری این زبان چقدر دشوار به نظر می‌آید؟! همیشه راه‌هایی برای ساده‌سازی یادگیری زبان اسپانیایی وجود دارد. در ذیل به چندین توصیه کاربردی اشاره شده است:

روش یادگیری خود را اول از همه پیدا کنید 

هر کس روش یادگیری خاص خودش را دارد. اول از همه آن را شناسایی کنید تا بتوانید سرعت یادگیری خود را به شدت افزایش دهید. برای مثال اگر به وسیله تصاویر بهتر یاد می‌گیرید گوش دادن به پادکست ها اصلا ایده خوبی به نظر نمی‌رسد. همیشه هدف این است که شما هوشمندانه‌تر قدم بردارید نه آنکه بیهوده زمان بگذارید.

زمان مطالعه خود را مشخص کنید:

یادگیری زبان زمان‌بر است. پیشرفت نخواهید کرد مگر اینکه به آن در بازه‌های مشخص، زمان کافی اختصاص دهید. برای اینکه به اهداف زبان آموزی خود دست پیدا کنید، باید با برنامه منظم به مطالعه بپردازید حتی اگر آن مطالعه 15 دقیقه‌ای در طول روز باشد. مطالعه را در برنامه هر روز خودتان قرار دهید تا مطمئن شوید که در مسیر یادگیری مستمر هستید.  

تصمیم بگیرید که از زبان اسپانیایی هر روز  استفاده ‌کنید. 

علاوه بر تخصیص زمان مناسب باید از آنچه یاد میگیرید هر روز استفاده کنید. می‌توان این کار را با توصیف هر چیزی به زبان اسپانیایی شروع کنید، با برچسبی بر روی لوازم خانه نام آنها را به اسپانیایی بنویسید، به موسیقی اسپانیایی گوش دهید، و یا اخبار را به زبان اسپانیایی تماشا کنید.

از منابعی که در اطرافتان است به بهترین نحو  استفاده کنید

به لطف اینترنت منابع موجود برای یادگیری زبان اسپانیایی نامحدود هستند. میتوانید معلم استخدام کنید، از منابع رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید یا یک کتاب عالی بخرید. حتی شما میتوانید به وبسایت موسسه ایران مهر سری بزنید تا به راحتی به منابع معتبر دست پیدا کنید. به موزیک ویدئو و سخنان انگیزشی به زبان اسپانیایی گوش دهید و ضمن یادگیری تفریح کنید. بهترین روش این است که ضمن تفریح خود را در زبان غرق کنید. با این کار دایره لغات شما به طرز چشم گیری بالا خواهد رفت.

بهترین راه برای یادگیری زبان اسپانیایی این است که در آن ثابت قدم باشید و به سویه اهداف طلایی‌تان پیش بروید و باور داشته باشید که توانایی انجام این کار را دارید.  

منبع: موسسه زبان ایرانمهر (iranmehrcollege.com)

 

https://iranmehrcollege.com/fa/article/166

  • sahar62 heidari
۲۵
مهر

۱۰ نکته بسیارمهم برای یادگیری موفق یک زبان خارجی

بعد از شروع به خودآموزی زبان و بعد از صحبت با افرادی که موفق به یادگیری زبانی جدید شده اند، متوجه روش های نامناسب یادگیری زبان شدم؛ بعضی از آنها قلابی و بعضی بسیار سودمند هستند. با این ذهنیت، لیستی از ۱۰ نکته بسیار مهم برای یادگیری زبان خارجی تهیه کردم. اگر میخواهید زبان مورد علاقه خود را سریع و صحیح بیاموزید، حتما این مقاله را تا آخر دنبال کنید.

 

۱۰ نکته بسیار مهم برای یادگیری یک زبان خارجی

۱- داشتن نگرش مثبت و پیروزمندانه

اولین توصیه من برای یادگیری زبان جدید این است که هنگام حضور در موقعیتی مهم، باید ذهنیت و نگرش درستی داشته باشید. افکار شما بر اعمال شما تاثیر میگذارند، پس اگرحوصله، انگیزه و انرژی لازم را ندارید، ممکن است پیشرفتی در زبان دلخواه خود نداشته باشید. احتمالا با خود میگویید “واقعا این نکات به ما کمک میکند؟ چطور باید نگرش مثبت خود را ارتقا دهم؟”

توجه داشته باشید که این مقاله سعی در تغییر شخصیت شما ندارد، بلکه در تلاش است تا شما فرد بهتری را به نمایش بگذارید؛ فردی با ظرفیت، توان و اعتماد بنفس بیشتر. برای دستیابی به این موارد راه های بسیاری وجود دارد؛ در ادامه به بررسی چند راهکار تضمین شده میپردازیم:

  • مراقبه
  • فکر مثبت (قانون جذب: جملات مثبت و انگیزشی را بارها تکرار کنید تا آنها را باور کنید)
  • تجسم
  • برنامه های عملی
  • و …

این موارد را در برنامه خود قرار دهید تا پیشرفت را احساس کنید.

۲- سحرخیزی

شاید این مورد به عنوان راهکار موفقیت دریادگیری یک زبان عجیب بنظربرسد اما سحرخیزی عادت بسیار مهمی ست که توانایی یادگیری شما را افزایش میدهد. صبح زمان بسیارایده آلی برای انجام بسیاری از کارهاست و یک فرصت بسیار خوب برای زبان آموزان، زیرا افراد سحرخیز درگیر استرس، خستگی و یا حواسپرتی ناشی از اتفاقات معمول نمی شوند. همچنین این امر باعث تسریع روند یادگیری شده و حتی بسیاری از فعالیت های روزانه کاملتر و سریعتر از همیشه انجام می شوند.

۳- انگیزه ی آموختن

انگیزهی یادگیری باعث تفاوت بین فرد موفق و شکست خورده ای میشود که در مدت زمانی طولانی در حال یادگیری بوده است.

اشتیاق برای انجام هرکاری در زندگی لازم و ضروری بوده و افرادی که تصمیم به آموختن زبان جدیدی می کنند، مصمم، با انگیزه و با پشتکار تلاش میکنند. هدف، القای این مطلب نیست که شما باید روزانه ساعات زیادی را صرف مطالعه کنید؛ بلکه برای رسیدن به موفقیت باید هر روز مطالب جدیدی از زبان مورد علاقه تان بیاموزید و لغاتی را که آموخته اید مرور کنید.

۴- حذف عوامل عدم تمرکز

همانطور که قبلاً اشاره شد، اغلب اوقات افرادی که فعالیت های زیادی دارند، از این مورد استفاده نمی کنند، زیرا اولویت های خود را تعریف نکرده و در انجام کارهای خود دقت کافی ندارند. در حالیکه با کمی تمرکز می توانستند عملکرد بهتری داشته باشند.

اطلاع از فعالیت های بیهوده فضای مجازی را کنار بگذارید که آن دشمن واقعی تمرکز است. گرچه این مقاله به موضوع دیگری می پردازد، اما بدون اشاره به نکاتی ملموس جهت افزایش تمرکز فایدهی چندانی نخواهد داشت. از وقت ارزشمندتان برای یادگیری زبان استفاده کنید.

۵- یادگیری زبان را مهم ترین هدف زندگیتان قرار ندهید

تمرکز بیش از حد در انجام یک کار، استرس به دنبال داشته و مانع موفقیت شما در آن می شود؛ مانند فردی که آهسته و پیوسته میآموزد عمل کنید تا کار خود را با پیروزی پشت سر بگذارید. در بهترین حالت، آموختن زبان باید بخشی از زندگیتان باشد، نه مهمترین آن. علاوه بر این، تمرین ها و فعالیت های خاصی می توانند در روند یادگیری شما تاثیر مهمی بگذارند:

  • ورزش و فعالیت، یک روش عالی برای استراحت و رهایی از اضطراب و استرس است و باعث تقویت اراده نیز می شود.
  • گذران وقت با دوستان، موجب تقویت توانایی شما در ارتباط با دیگران شده و نیز اطلاعات عمومی را افزایش میدهد.
  • تمرین مراقبه یک راه عملی برای استراحت و تمرکز در انجام یک کار است.

۶- عبارات مهم را به خوبی بیاموزید

شاید برایتان سوال باشد که منظور ازعبارت چیست؛ در واقع جملاتی را باید یاد بگیرید که در شرایط مهم به آنها نیاز دارید. برخی از نمونه های ساده عبارتند از: روز خوبی دشته باشید، موفق باشید، آیا مایلید و … .

تحقیقات زبانی نشان می دهند که آموختن عبارات مهم یک زبان بسیار موثر تر از آموختن فهرستی از لغات غیرمرتبط است؛ زیرا زمانی که عبارات را می آموزید هماهنگی متناسب با متن آن ها را نیز یاد میگیرید. عباراتی بیاموزید که هنگام استفاده از آنها در صحبت هایتان، مسلط به نظر برسید. برخی برنامه های گوشی برای مرور لغات بسیار عالی هستند مانند “Word of the day”. (دانلود برای اندروید دانلود برای آیفون)

با کمی توضیح مطلب را بهتر درک خواهید کرد. از مثال اول شروع می کنیم: “Have a good day.” ممکن است این عبارت بارها به گوشتان خورده باشد، آنقدر که حتی دیگر به مفهوم واقعی آن نمی اندیشید؛ اما در مقابل جمله ی “Have a good friendly day ” یا “make a good day ” چه واکنشی خواهید داشت؟ احتمالا ناگهان شروع به خندیدن می کنید! با وجود آنکه ساختار دستوری این دو جمله درست است، در شرایط عادی، استفاده از آنها عجیب به نظر میآید و این چیزی ست که مردم بومیِ زبان انتخابی شما، از آن استفاده نمی کنند. به همین خاطر است که آموختن عبارات و جملات رایج بین آن مردم بسیار مهم است؛ اینکار نه تنها به شما در معرفی خودتان کمک می کند، بلکه باعث بالا رفتن درک و فهم بهتر و راحت تر زبان و ارتباط با افراد آن منطقه می شود.

۷- خواندن

این مورد همراه با آخرین نکات برای یادگیری یک زبان جدید حاصل می شود؛ به نظر شما بهترین راه برای آموختن واژگان جدید و همچنین تعداد زیادی از عبارات چیست؟

خواندن، سریع ترین روش برای پیشرفت در زبان است. حتی اگر در سطحی بسیار ابتدایی (در حد معرفی خود) باشید، با تمرین و تکرار و خواندن روزانه ۵ صفحه، بعد از مدتی می توانید آثار استفن کینگ را به راحتی و بدون اشتباه بخوانید. باید بدانید که اگر روش های قدیمی و تنبلی را کنار نگذارید هرگز به چنین سطحی نخواهید رسید.

پیشنهاد ما این است که این وبسایت را در مرورگر خود بوکمارک (ذخیره کنید) و هر روز فقط یک مطلب از آن بخوانید. این وبسایت برای تقویت زبان از طریق خواندن فوق العاده است!

۸- تجربیات یادگیری خود را افزایش دهید

نظر به اینکه هیچ روش یادگیریای به تنهایی کافی نخواهد بود، مهم ترین نکته در یادگیری زبان جدید، تنوع بخشیدن به منابع یادگیری و ارتباط با آن زبان است. به یک یا دو روش اکتفا نکنید، افق های خود را گسترش دهید. در مواقعی خاص از یادگیری زبان، با موانعی مواجه خواهید شد. اصولا موانع می توانند باعث توقف شما شوند، اما با تمرین های سریع و مداوم، پیشرفت حتمی ست. دلیل این امر این است که بعضی افراد فقط از یک یا دو روش استفاده کرده و آنها را مطمئن و تضمین شده تلقی می کنند.

فراموش نکنید که یک روش ممکن است سطح شما را از مبتدی ارتقا دهد، اما وقتی به یک سطح میانی رسیده اید، کاملا بی فایده است. دو نکته اخیر، خواندن و یادگیری عبارات مهم و ساده، برای بهبود دایره لغاتتان بسیار مفیدند اما برای تمرین تلفظ بسیار ناکارآمد می باشند؛ بنابراین به یک روش متکی نباشید. شما یاد میگیرید چطور یک زبان را بیاموزید و در آن پیشرفت کنید و برای این امر، باید انعطاف پذیر باشید و روش های یادگیری را با سطح خود مطابقت دهید. از امتحان کردن روش های متفاوت و جدید نترسید. این امر شما را از کسانی که برای مدت طولانی ترقی نداشته و ضعیف هستند، جدا می کند.

۹- از فرهنگ زبان آگاه باشید

این امری ست که اغلب توسط بسیاری از زبان آموزان نادیده گرفته می شود؛ در واقع جنبه های فرهنگی و زبانی دو جزء جدایی ناپذیر هستند. یادگیری زبان چیزی بیش از بیان ساده کلمات به طور صحیح است. زمانی که فرهنگ آنرا یاد میگیرید، باید دربارهی مردم، نحوهی تفکر، روش زندگی، تاریخچه و موارد دیگراطلاعات کسب کنید. این خود کمک بسزایی خواهد بود. یادگیری فرهنگ زبان به شما کمک می کند در آن زبان غرق شوید و برای درک و آشنایی بیشتر با آن، تمام ابزار لازماینترنت، کتاب، تلویزیون در اختیار داریم. اینطور نیست؟

۱۰- چهار ستون سازنده زبان

درست مانند طب چینی که به جای تمرکز روی یک جنبه، وجه های حساس و مهم بدن را در نظر می گیرد، یادگیری زبان نیز مانند یک واحد کلی تشکیل شده از قطعات مختلف است؛ مانند یک پازل که برای داشتن یک تصویر کامل، قطعات باید کنارهم در جای درست خود قرار گیرند.

مهارت های اصلی که هر زبان را تشکیل می دهند عبارتند از:

  • مهارت های خواندن
  • مهارت های نوشتن
  • مهارت های گوش دادن در حالت کلی
  • مهارت های زبانی

این مهارت ها به طور همزمان (حتی اگر همیشه اتفاق نیوفتد)، برای جلوگیری از بهم خوردن نظم زبان، باهم کار می کنند. اگر شما با جنبه ی خاصی از زبان دچار مشکل شدید، حتما وقتتان را روی برطرف کردن آن بگذارید. برای مثال، اگر در صحبت راجب خود ایرادی دارید، این بدان معنی است که باید روی این وجه بیشتر از دو مهارت دیگر، خواندن و نوشتن، (که به بهبود نیاز ندارند) زمان بگذارید.

بدیهی است که این فهرست کامل نیست، برای یادگیری بهتر زبانی جدید، نکته های دیگری نیز وجود دارند که می توان آنها را به این موارد اضافه نمود، اما مسائل و نکته های اصلی که باید برای یادگیری زبان جدید از آنها استفاده کنید، بیان شد.

  • sahar62 heidari
۲۴
مهر

انتخاب منابع آموزشی مناسب، یکی از مهمترین بخش های یادگیری زبان انگلیسی است. استفاده از کتاب های اموزشی برای یادگیری، گرچه یک روش قدیمی است اما هنوز هم بسیار موثر است. در این مطلب با برخی از بهترین کتاب یادگیری زبان انگلیسی آشنا شویم. سعی میکنیم در این مطلب کتابهایی مناسب برای همه مهارت ها را معرفی کنیم:

1 – Vocabulary in Use

vocabulary in use

مجموعه Vocabulary in Use (واژه آموزی در کاربرد) یک مجموعه چند جلدی از کتابهای منتشر شده توسط انتشارات کمبریج است که با هدف آموزش واژگان طراحی شده. این کتاب همانطور که از نامش مشخص است، بیشتر بر نحوه استفاده از واژگان تمرکز دارد. از طریق این کتاب میتوانید گذشته از یادگیری کلمات جدید، روش استفاده از انها در موقعیت های مختلف را هم یاد بگیرید که گاهی از یادگیری خود واژه مهمتر است. مجموعه Vocabulary in Use دارای چند جلد برای سطوح متفاوت است. البته کتاب اول این مجموعه Elementary شاید برای کسانی که هیچ آشنایی با زبان انگلیسی ندارند کمی پیچیده به نظر برسد اما اگر تجربه ای اولیه از زبان انگلیسی دارید به سادگی استفاده از این کتاب را فراخواهید گرفت.

مجموعه Vocabulary in Use از ساختاری مشابه برای همه درسهای و سطوح بهره می برد. هر درس به یک مجموعه مشخص از واژگان و عبارات اشاره می کند که معمولا دارای موضوعی خاص هستند. صفحه مقابل هر درس هم شامل تمرین هایی برای همان مبحث است که به شما در یادگیری و به خاطر سپاری بهتر این مباحث کمک میکند.

  • سطوح قابل پشتیبانی: اولیه / متوسط و پیش متوسط / پیشرفته
  • مهارت های هدف: واژه آموزی / شنیداری
  • دارای CD صوتی: بله

2- Grammar in Use

grammar in use کتاب

مجموعه Grammar in Use (گرامر در کاربرد) تشابه زیادی با مجموعه Vocabulary in Use از نظر ساختار دارد با این تفاوت که به جای واژه آموزی بیشتر بر روی گرامر تمرکز می کند. این کتاب از مجموعه ای از دروس متفاوت تشکیل شده که در آنها به طور مجزا به مباحث مختلف گرامری پرداخته شده است. این مجموعه بر اساس میزان پیچیدگی ساختارهای گرامری به سه کتاب در سطوح اولیه، متوسط و پیشرفته دسته بندی شده است. هر درس از یک صفحه معرفی نکات گرامری و یک صفحه تمرین تشکیل شده، که با انجام تمرین ها میتوانید میزان یادگیری خود را در رابطه با این نکته گرامری محک بزنید.

مجموعه Grammar in Use برای افرادی که هیچ آشنایی ای با زبان انگلیسی ندارند زیاد مناسب نیست. برای استفاده از این مجموعه حتی در سطح اولیه باید کمی با اصول گرامری انگلیسی آشنا باشید تا بتوانید درک سریعتری از متد آموزشی کتاب پیدا کنید.

  • سطوح قابل پشتیبانی: اولیه / متوسط / پیشرفته
  • مهارت های هدف: گرامر
  • دارای CD صوتی: بله

3- Tactics for Listening

Tactics for Listening کتاب

مجموعه Tactics for Listening یک مجموعه تخصصی خودآموزی برای بهبود مهارت شنیداری و درک مطلب است. این مجموعه که توسط انتشارات Oxford طراحی شده به زبان آموز کمک میکند مهارت خود را در زمینه شنیدن و تا حدی مکالمه به زمان انگلیسی بهبود دهد. Tactics for Listening از سه کتاب برای سطوح ابتدایی، متوسط و پیشرفته تشکیل شده که با توجه به سطح زبان آموز، امکان استفاده از مطالب اموزشی را برای او فراهم می کند.

این کتاب مانند بیشتر کتابهای شنیداری از یک مجموعه فایل شنیداری در موضوعات مختلف و دو کتاب درس و کار تشکیل شده. زبان آموز در هر مرحله از طریق گوش دادن به فایل های صوتی باید به سوالات در کتاب پاسخ دهد. از طریق کتاب کار هم زبان آموز می تواند مهارت های فراگرفته خود را محک بزند.

  • سطوح قابل پشتیبانی: اولیه / متوسط / پیشرفته
  • مهارت های هدف: مهارت شنیداری / مکالمه
  • دارای CD صوتی: بله

4- Inside Reading

inside reading کتاب

مجموعه Inside Reading یک مجموعه کتاب آموزشی از انتشارات Oxford است که با هدف بهبود مهارت خواندن در زبان آموزان طراحی شده است. این مجموعه از تعدادی متن ساده شده انگلیسی تشکیل شده که به زبان آموز کمک می کند به طور آموزشی مهارت خواندن خود را بهبود دهد. کلمات مهم در هر متن، به طور خاصی علامت گذاری شده اند تا زبان آموز بتواند کبه طور همزمان مهارت واژه آموزی خود را هم بهبود دهد. همچنین هر درس دارای یک فایل صوتی هم هست، از طریق گوش دادن به این فایل زبان آموز میتواند خطاهای خود در تلفظ واژه ها را اصلاح کند و حتی مهارت شنیداری اش را هم تمرین دهد.

مجموعه Inside Reading در چهار سطح متفاوت کتاب دارد. با وجود این حتی اولین کتاب این مجموعه هم برای شروع از صفر کمی مشکل است. استفاده از این مجموعه به افرادی توصیه می شود که حداقل 2 تا 3 ماه از شروع روند یادگیری آنها گذشته است. این مجموعه به زبان آموز کمک می کند از مهارت های مختلف خود به طور همزمان استفاده کند و همچنین اطلاعات بسیار مفیدی هم در مورد مباحث مختلف علمی به دست اورد.

  • سطوح قابل پشتیبانی: اولیه / پیش متوسط / متوسط / پیشرفته
  • مهارت های هدف: مهارت خواندن / واژه اموزی / شنیداری
  • دارای CD صوتی: بله

5- Oxford Picture Dictionary

Oxford Picture Dictionary کتاب

کتاب Oxford Picture Dictionary در واقع تنها یک کتاب آموزشی نیست بلکه یک منبع یا دیکشنری هم به حساب می آید. با این وجود استفاده از این کتاب برای افرادی که به تازگی با زبان انگلیسی اشنا شده اند می تواند فوق العاده باشد. با توجه به اینکه معانی و مفاهیم در این کتاب از طریق تصاویر نمایش داده شده اند، میتوان گفت استفاده از این کتاب یک روش ایده ال برای یاد گرفتن واژه های جدید است.

این کتاب همچنین با توجه به موضوعات مختلف طبقه بندی شده است و استفاده از آن میتواند دایره واژگان زبان آموز را در بخش دلخواهش به شدت بهبود دهد. در صورتیکه هنوز توانایی زبان شما در سطح استفاده از دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی افزایش نیافته، داشتن این کتاب را حتما به شما توصیه میکنیم.

منبع: بیاموز

  • sahar62 heidari
۲۳
مهر

 

آیا دوره‌های فشرده تضمینی برای یادگیری سریع‌تر زبان انگلیسی هست؟

گاهی اوقات، زبان آموزان فکر می‌کنند چقدر عالی می‌شد اگر یک شبه می‌توانستند زبان انگلیسی را راحت و روان صحبت کنند. اما واقعیت چیز دیگری است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، روش‌های آموزش زبان انگلیسی هر روز جذاب‌تر می‌شوند اما باز هم گاهی ممکن است برای‌تان پیش آمده باشد که از پیشرفت ناامید شده باشید. حتی ممکن است با خودتان فکر کرده باشید «چرا سریع‌تر یاد نمی‌گیرم؟»، «چرا نمی‌توانم راحت صحبت کنم؟»

بعد از این پرسش‌ها احتمالا تصمیم می‌گیرید دوره‌های فشرده زبان انگلیسی را انتخاب کنید؛ دوره‌هایی که تضمین می‌کنند زبان انگلیسی را سریع‌تر و بهتر یاد بگیرید.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این دوره ها باعث می‌شوند بتوانید بلافاصله و در مدت زمان بسیار کوتاهی زبان انگلیسی را روان و راحت صحبت کنید؟ باید بگوییم هم بله هم نه!

دوره‌های فشرده به شما کمک می‌کنند زبان انگلیسی را با سرعتی قابل توجه تقویت کنید

با این حال، برای هر مهارتی از جمله یادگیری زبان انگلیسی باید وقت و زمان زیادی صرف کنید. درست مانند ورزش کردن حرفه‌ای، باید هر روز تمرین و تلاش کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. همچنین باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید و دوره‌ای را انتخاب کنید که مناسب شماست.

دوره فشرده زبان انگلیسی چیست و چرا باید در یکی از آن‌ها شرکت کرد؟

بهتر است برای شروع بگوییم دوره فشرده زبان انگلیسی چیست؟

شرکت در دوره‌های فشرده زبان انگلیسی با یادگیری زبان در قالب یک درس در آموزشگاه زبان فرق دارد. دوره‌های فشرده معمولا بازه زمانی کوتاهی دارند ولی روند کلاس‌ها مداوم است. به عبارت دیگر، دوره‌های فشرده ممکن است فقط چند ماه طول بکشند، نه یک سال تحصیلی؛ ولی در این دوره‌ها باید هفت روز هفته در کلاس حضور داشته باشید. با شرکت در دوره‌های فشرده، تقریبا هرروز به کلاسی می روید که ممکن است مدت آن یک یا دو ساعت یا بیشتر باشد.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، در دبیرستان یا کالج، فقط چند ساعت در هفته به دانش‌آموزان زبان انگلیسی تدریس می‌شود. معمولا در این حالت، فشاری روی دانش‌آموزان نیست و لازم نیست در مدتی کوتاه حجم زیادی از موضوعات آموزشی را یاد بگیرند و به همه آن‌ها مسلط شوند، فقط باید خود را برای امتحانات پایان ترم آماده کنند.

مزایای دوره‌های فشرده زبان انگلیسی

* دوره‌های فشرده زبان انگلیسی کمک می‌کنند زبان را از طریق درگیر شدن با آن یاد بگیرید

* به لطف فشردگی برنامه، احتمال اینکه با مطالب جذاب تر مواجه شوید و سریع تر به سطوح بالاتر برسید بیشتر است

* کسانی که دوره‌های فشرده زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنند، می‌توانند با تمرین و تکرار روزانه سریع‌تر پیشرفت کنند

استراتژی‌هایی برای موفقیت در دوره‌های فشرده زبان انگلیسی

* اهداف روشن داشته باشید

* درباره زمانی که در اختیار دارید، واقع‌بین باشید

* به یادگیری و تمرین ادامه بدهید

برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم.

با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشگاه زبان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

منبع: خبرگزاری مهر

  • sahar62 heidari