مقالاتی درباره یادگیری زبان آلمانی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۰۵
تیر

۲۵
خرداد

روسیه که با نام فدراسیون روسیه نیز شناخته می شود بزرگترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا واقع شده است. این کشور با نروژ و فنلاند در شمال غربی ، لهستان ، اوکراین ، بلاروس در غرب ، چین ، مغولستان و جمهوری دمکراتیک خلق کره در جنوب شرقی مرز مشترک دارد.

امروزه روسیه از محبوبیت زیادی در بین دانشجویان سراسر جهان که علاقه مند به تحصیل پزشکی خارج از کشور هستند، برخوردار است. روسیه به قطب اصلی آموزش پزشکی در اروپا تبدیل شده است. با جدیدترین فناوری و امکانات موجود در دانشگاه های پزشکی روسیه ، کیفیت و سیستم آموزش پزشکی در روسیه شهرت بسیار خوبی در بین دانشجویان خارجی کسب کرده است. دانشگاه های علوم پزشکی روسیه با شیوه تدریس پزشکی استثنایی مختص به خود ، موقعیتی خاص را در بین سیستم­های آموزش پزشکی برای خود دست و پا کرده که بین کشورهای دیگر همتا ندارد.

هزینه ­ی تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی روسیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپا ، انگلیس ، ایالات متحده و بسیاری دیگر بسیار کمتر است. دولت روسیه به سیستم آموزش پزشکی توجه ویژه­ای نشان می­دهد و آن را با زیرساخت ها و فناوری­های سطح جهانی به روزتر و پیشرفته­ تر می کند. به رغم ارائه آموزش مقرون به صرفه در پزشکی ، روسیه کیفیت زندگی بالایی را با هزینه بسیار اندک در اختیار دانشجویان قرار می دهد. سال­هاست که دانشگاه­های علوم پزشکی روسیه جز مؤسسات برتر در مطالعات پزشکی در مقیاس جهانی هستند. کتاب ها و رفرنس­ها در مدارس پزشکی روسیه به چند زبان ارائه می شود که این امر یادگیری موضوعات را برای را برای دانشجویان بین المللی آسان تر می کند.

مدرک پزشکی دانشگاه­های پزشکی روسیه توسط سازمانهای بزرگ جهانی مانند یونسکو ، WHO و MCI معتبر شناخته شده است. دانشجویانی که از کالج پزشکی در روسیه فارغ­التحصیل می شوند پس از قبولی در آزمون پزشکی خاص هر کشوری ، مجاز به کار در آن نقطه از جهان هستند.

دانشجویان برای پذیرش در دانشکده های پزشکی در روسیه لازم نیست مدرک IELTS / TOEFL داشته باشند. دوره­ی MBBS در روسیه ۶ ساله است. به خاطر سهل­پذیری دانشگاه­های روسیه دارای محیطی چندفرهنگی هستند.  برنامه درسی دانشگاه های علوم پزشکی روسیه هر ساله طبق استانداردهای بین المللی به روز می شود. دانشجویان تحصیل پزشکی در روسیه از شرکت در سمینارها و کنفرانسهای مختلفی که در دانشگاه­های دیگر برگزار می شود برخوردارند که این باعث کسب تجربه و دانشی همتراز با سایر کشورهای پیشرفته می­شود.

چرا تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه مزایای بسیاری برای دانش آموزان دارد:

  1. مراحل پذیرش بسیار ساده است.
  2. دانشجویان برای قبولی در دانشکده های پزشکی روسیه نیاز به قبولی در هیچ آزمونی ندارند .
  3. کیفیت وسطح آموزش در دانشکده های پزشکی روسیه بسیار بالا است.

۴- بسیاری از دانشکده­های پزشکی روسیه تدریس به زبان انگلیسی ارائه می دهند که این یک مزیت بزرگ برای دانشجویان خارجی است.

۵- هزینه زندگی و شهریه دانشگاه های علوم پزشکی روسیه نسبت به سایر کشورها بسیار مقرون به صرفه است.

  1. دانشگاه های پزشکی روسیه در سطح بین المللی معتبر هستند.
  2. مدارک پزشکی روسیه نزد WHO ، یونسکو ، MCI و غیره معتبر است.

۸- در کلینیک ها و بیمارستان ها به دانشجویان آموزش های عملی داده می شود که به آنها در درک بهتر رشته تحصیلی کمک می کند.

۹- امنیت در پردیس های دانشگاه علوم پزشکی به خوبی حفظ می شود.

۱۰- روند ویزا برای دانشجویان نسبت به سایر کشورها بسیار ساده است.

مدارک و شرایط مورد نیاز:

  1. دانش آموزان باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشد. و باید حداقل ۵۰٪ از نمرات فیزیک ، شیمی و زیست شناسی را کسب کرده باشد.
  2. پرونده درخواست باید شامل کپی دیپلم دبیرستان و سوابق تحصیلی باشد.
  3. گذرنامه معتبر یا سایر اسناد مسافرتی.
  4. گواهی پزشکی که حاوی نتایج عمومی سلامت ، تست اشعه ایکس و آزمایش اچ آی وی از بیمارستان دولتی است.
  5.  شناسنامه ( به طور کلی مدارک شناسایی)
  6. فرم درخواست

نحوه آماده سازی برای مطالعه پزشکی در روسیه

قبل از این­که تحصیل خود را در رشته­ی پزشکی در روسیه آغاز کنید مواردی هستند که باید برای آن­ها آماده باشید برخی از این موارد آمادگی­های ذهنی هستند. در این جا به چند مورد اشاره می­کنیم.

  1. آماده­ی کار سخت باشید!

اول از همه اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی در روسیه را دارید ، باید آمادگی لازم را برای کار سخت را داشته باشید. تحصیل در رشته­ی پزشکی همه­جای دنیا کار سختی­ست و خب طبعا در روسیه هم شرایط فرق نمی­کند. خلق و خوی سخت کوشی لازمه­ی اصلی شما برای موفقیت است – بدون در نظر گرفتن پیشینه یا تجربیات شما تا به امروز ، این خلق و خو باعث می شود تا شما را به این نتیجه برساند: شما فقط باید عطش کار سخت داشته باشید.

  1. از خدمات پشتیبانی دانشگاه خود استفاده کنید

وقتی اصل تحصیل پزشکی در روسیه به قدر کافی چالش برانگیز است، واقعا چیز دیگری نباید برای شما چالش ایجاد کند. در صورت وجود، از خدمات پشتیبانی دانشگاه خود استفاده کنید و روند ثبت نام و اقامت را تا حد ممکن روان و سهل کنید. به عنوان مثال اگر کارتان در دانشگاه RUDN به عنوان یکی از بهترین­های پزشکی در روسیه ،تمام فرایند بسیار ساده خواهد بود.

بسیاری از دانشگاه های روسی دارای شبکه­هایی از  فارغ التحصیلان هستند که می توانید با آنها در کشور خود ارتباط برقرار کنید تا قبل از سفر ازشان مشاوره و راهنمایی بگیرید. اکثر دانشگاه­ها بسیاری از اطلاعات مورد نیازتان را از قبل آماده کردند فقط کافی­ست سری به سایت دانشگاه مورد نظر بزنید.

  1. برای روند تحصیلتان ابتکار عمل داشته باشید

تحصیل پزشکی در روسیه فقط با سختی و کار طاقت فرسا پیش نمی­رود. بخشی از این فرایند بسته به برنامه ریزی و ابتکار عمل شخص خودتان است. شما باید بدانید که چه می خواهید. باید قبل از کلاس درس بخوانید. چون کسی درس را با قاشق به خورد شما نمی­دهد.

حتی ممکن است شما مجبور شوید تصمیم بگیرید که چه زمانی امتحانات خود را بگذرانید. برخی موارد دانشجویان وظیفه دارند از اساتید خود بخواهند که در صورت احساس آمادگی ، آنها را در مورد یک موضوع خاص امتحان کنند – هیچ بعید نیست که همه­ی امتحانات به صورت شفاهی برگزار شود و امتحان کتبی نباشد.

۴- خود را در زبان غوطه ور کنید

با وجود این­که بسیاری از برنامه­ها به زبان انگلیسی ارائه می­شود اما بسیار روندتان بهتر طی خواهد شد اگر به زبان روسی هم تسلط پیدا کنید. تا هم با اصطلاحات پزشکی به زبان روسی آشنا شوید و هم به اصطلاحات و کلمات روزمره تسلط پیدا کنید. پس قسمتی از وقت خود را به غرق شدن در زبان بگذرانید.

۵- تعادل را به درستی بدست آورید

روسیه کشوری پر از رویدادهای فرهنگی و جشن های عمومی و خصوص ست که بسیاری از آن­ها را واقعا نباید از دست داد. اما خب تحصیلتان چه؟ برای این که از هر دو را داشته باشید باید بتوانید برنامه ریزی کنید و در زمانتان به تعادل برسید.

  1. لباس های مناسب بردارید

بسته به جایی که در روسیه تحصیل می کنید شرایط متفاوت خواهد بود ، اما به طور کلی شما باید برای دمای بسیار پایین زمستان آماده باشید.  برای یک تازه وارد  دمای منفی ۳۰ درجه سانتیگراد احتمالا بسیار وحشتناک به نظر می رسد ،  ولی به گفته­ی کسانی که تجربه­ش را داند زودتر از آنچه فکر می کنید سازگاری خواهید یافت. معتقدند دما از منفی ده درجه که سردتر شد دیگر بدنتان قادر به تشخیص نیست.

ساختمان های دانشگاه ، اقامتگاه­های دانشجویی و جای­جای شهر بسیار گرم است ، بنابراین تا زمانی که روی برخی لباس های مناسب در فضای باز سرمایه گذاری کنید همه چیز مرتب است. و بعد تابستان بسیار گرم که آمد متوجه می­شوید که باید خودتان را برای افراط و تفریط آماده کنید.

https://sabaplan.com/study-in-russia/

  • sahar62 heidari
۰۲
تیر

برای خرید آنلاین چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

نکاتی درباره خرید آنلاین

اگر در گذشته دور اختراع چرخ و یا کشف آتش را می ­توان از اولین عوامل تغییر و تحول بزرگ در زندگی انسان به حساب آورد، بدون شک توسعه اینترنت و فضای مجازی در عصر حاضر را باید مصداق تغییر و تحول بزرگ دانست. تحولی که انسان را از فضایی واقعی و قابل لمس به فضایی مجازی رهنمود ساخت.

گذر از برزخ زندگی در فضای واقعی به فضای مجازی برای کسانی که این دو فضا را دیده و درک کرده اند برای بعضی خوشایند و برای بسیاری نیز چالشی دشوار بوده که ناگزیر از پذیرش آن خواهند بود و در صورتی که این افراد  خود را با این فضا و سرعت رشد تکنولوژی همراه و همگام نسازند در بسیاری از مسائل روزمره زندگی به مشکل برخواهند خورد.

برای خرید آنلاین چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

فضای مجازی و اینترنت دنیای بیکرانی از اطلاعات و خدمات را در هر زمینه ای که متقاضی نیازمند است در اختیار او می گذارد.

یکی از این خدمات که در چند سال گذشته رونق فراوانی یافته خرید مایحتاج و ملزومات زندگی بصورت آنلاین می باشد که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شده و مزایای بیشمار دیگری را می­توان برای شخص خریدار ذکر نمود.

در چند سال اخیر سایت های راهنمای خرید محصولات مانند وب سایت راهنمای خرید ببین ببر (bbinbbar.com) اقدام به معرفی کامل محصولات و ارائه مشخصات کالاهای موجود در فروشگاه ­های آنلاین کرده ­اند، توصیه می­ کنیم ابتدا از طریق این گونه سایت­ ها مشخصات و ویژگی ­های محصولی را که می ­خواهید بخرید مشاهده کرده و سپس با آگاهی کامل نسبت به سفارش آنلاین کالای خود اقدام نمایید.

برای خرید آنلاین چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

برای خرید آنلاین چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

  • اولین گام برای خرید آنلاین، خرید از فروشگاههای معتبر آنلاین می باشد.

صرفا وجود یک فروشگاه آنلاین در فضای اینترنت نمی تواند دلیلی بر معتبر بودن آن فروشگاه باشد. اولین خرید از فروشگاه آنلاین نامعتبر ممکن است آخرین خریدتان باشد.

  • مشخصات جنس و نوع کالا در خرید آنلاین بسیار مهم است. کالاهایی را سفارش دهید که از کیفیت و مشخصات آن کالا آگاهی کامل داشته باشید. ممکن است کالایی شما را جذب کند اما در هنگام تحویل کیفیت و یا سایر خصوصیات آن کالا با آن چیزی که مد نظر شما بوده مطابقت نداشته باشد. هر چند فروشگاه­های آنلاین معتبر امکان مرجوع دادن کالا را در محدوده زمانی خاص فراهم آورده اند اما در خصوص کالایی که ارزش مادی چندانی ندارد ممکن است مرجوع دادن آن کالا به دردسر وقت گذاشتن و صرف هزینه برای مرجوع دادن آن کالا نیارزد.
     
  • از خرید آنلاین کالاهای فله ای از قبیل میوه، سبزیجات، خشکبار، مواد غذایی و ... که داری بسته بندی مناسب نیستند، مخصوصا از فروشگاه­ های ناشناس و غیر معتبر بپرهیزید.
     
  • در چند سال گذشته فروش محصولات در شبکه های اجتماعی رونق فراوانی گرفته اند و به طبع آن کلاهبردای در فضای مجازی زیاد شده است. بهتر است از پیج­ هایی خرید کنید که مطمئن هستید به برندهای اصلی متعلق هستند و از هر پیج ناشناسی خرید نکنید.
     
  • برای آگاهی از قیمت یک کالا صرفا قیمت یک فروشگاه آنلاین و یک سایت را مد نظر قرار ندهید. بهتر است قیمت کالای مورد نظر را در فروشگاه های آنلاین و سایت­ های مختلف مشاهده کرده و سپس اقدام به خرید بنمایید.
     
  • تخفیفات فصلی زمان مناسبی برای خرید کالای مورد نیاز شماست اما به هر اعلان تخفیفی اعتماد نکنید. اگر قصد خرید در بازه زمانی ارائه تخفیف فروشگاه آنلاینی را دارید از چند روز قبل از شروع تخفیف قیمت کالای مورد نظر را به خاطر سپرده و در صورت ارائه تخفیف واقعی نسبت به خرید کالا اقدام نمایید.

منبع: عصر ایران

  • sahar62 heidari
۰۱
تیر

مهاجرت به استرالیا

استرالیا علاوه بر وضعیت جغرافیایی، اقتصاد و زیرساخت های پایدار و مستحکم، موقعیت های کاری و استانداردهای بالای زندگی به عنوان یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی پیشرفته دنیا شناخته شده است. خدمات درمانی استاندارد و سیستم آموزش و پرورش این کشور از دلایل انتخاب استرالیا به عنوان مکانی امن برای زندگی می باشد. از راه های گوناگونی می توان برای مهاجرت به استرالیا انتخاب نمود که برای هریک از راه ها به اختصار در این مقاله برای شما عنوان می شود.

راه های اخذ ویزای استرالیا:

  • ویزای کاری
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای کارآفرینی
  • ویزای از طریق ازدواج
  • ویزای تولد

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

استرالیا با داشتن بیش از ۱۵ هزار شرکت اینترنشنال مورد توجه بسیاری از سرمایه داران قرار گرفته تا بتوانند با ریسک کمتر سرمایه و بیزنس خود را در این کشور شروع کنند.

استرالیا کشوری ثروتمند می باشد و واحد پول آن دلار استرالیاست. صادرات جزء یکی از راه های اخذ درآمد برای کشوراسترالیا محسوب می شود. این کشور یکی از کشورهایی است که درصد امید به زندگی به علت رفاه اجتماعی بالا برای مردم آن بالاست و کیفیت زندگی بسیار بالا در این کشور کاملا هویدا می باشد.

عوامل گفته شده در بالا باعث انتخاب استرالیا به عنوان مقصد ویژه ای جهت سرمایه گذاری و مهاجرت به استرالیا شده است. ۵ نوع سرمایه گذاری در استرالیا وجود دارد که درحال حاضر تنها دو نوع آن آزاد و قابل اجرا است  و ۳ نوع دیگر آن توسط دولت استرالیا بسته می باشد. حال مراحل سرمایه گذاری برای هر ۵ را به اختصار و به صورت آیتم بندی شده برای شما عنوان میکنیم.

مراحل اقدام برای ایجاد سرمایه گذاری برای هر پنج نوع:

  1.  ارایه بیزینس پلن
  2. جمع آوری مدارک مدیریتی و کاری
  3. اقدام برای یکی از استانهای استرالیا
  4. دریافت تاییدیه استانی و جمع آوری بقیه مدارک و فرمها و اقدام برای اداره مهاجرت استرالیا
  5. دریافت فایل نامبر
  6. دریافت مدیکال و انجام آن
  7.  دریافت ویزا

توضح کامل سرمایه گذاری را میتوانید در بخش سرمایه گذاری استرالیا مطالعه نمائید.

کار آفرینی(entrepreneur):

برای کسانی که موافقتنامه مالی با طرف سوم(سرمایه دار استرالیایی) به ارزش  ۲۰۰,۰۰۰دلار استرالیا دارند و می توانند بیزینس موجود در استرالیا را تقویت کنند (از طریق خرید یا مشارکت ). برای این متقاضیان نیز باید از یکی از ایالت های استرالیا دعوتنامه داشته باشند.

ویزای کارآفرینی استرالیا از جمله برنامه های سرمایه گذاری این کشور می باشد. این ویزا ویزایی ۴ ساله و موقت است که در صورت انجام تمامی تعهدات به ویزای دائم منجر خواهد شد. برای اقدام جهت دریافت این ویزا متقاضی باید ابتدا از طریق یکی از استانهای استرالیا اقدام نماید و سپس تائیدیه استرالیا را دریافت نماید. این ویزا مناسب افرادیست که تمایل به ایجاد تجارت و سرمایه گذاری در استرالیا را دارند. این نوع ویزا به شما اجازه می دهد تا همسر و فرزندان خود را نیز در پرونده وارد کنید. اگرچه این ویزا ۴ ساله است اما در صورت عدم توانایی در اجرای تعهدات و نیاز برای داشتن وقت بیشتر برای ۲ سال دیگر نیز قابل تمدید است.

مهاجرت کاری به استرالیا

از جمله روش های مهاجرت به استرالیا، اقدام برای اقامت استرالیا از طریق تخصص کاری می‌باشد. دولت استرالیا همواره اهمیت بالایی به مهاجرت از طریق کار به استرالیا در رشته‌های مختلف قائل بوده است. درصد پایین بیکاری افراد متخصص، میزان استفاده کم آنها از بودجه‌های دولتی و کمبود نیروی ماهر کاری در استرالیا و… تمام این ها تاییدکننده اهمیت دولت استرالیا در این مهم میباشد.  برای حل  مشکل کمبود نیروی کار متخصص،  اداره مهاجرت استرالیا اقدام به افزایش سرعت پذیرش نیروی ماهر کاری از طریق مهاجرت نموده است. براساس امتیازبندی برای این نوع مهاجرت، دولت استرالیا چند نوع ویزا برای سهولت پذیرش مهاجرین کاری تعیین نموده که ۳ نوع ۱۸۹ و ۱۹۰ و ۴۸۹ میباشد. به تفصیل هر نوع را در صفحه مهاجرت کاری مربوط به استرالیا توضیح داده شده است.

ویزای ازدواج

اگر شما با یک شهروند (citizen) و یا دارنده اقامت دائم (pr) نامزد کنید طبق قوانین استرالیا می توانید درخواست ویزای ازدوا ج بدهد (ویزای ۱۳۰)و وقتی وارد خاک استرالیا می شوید و ازدواج می کنید در خواست ویزای همسری (panrtner) می دهید. ضروری است که ازدواج شما حداکثر ۹ ماه پس از ورودتون به استرالیا صورت بگیرد. بعد از ثبت ازدواج شما می توانید در خواست اقامت دائم (pr) بدهید. بعد از ازدواج اگر صاحب فرزند شوید فرزند شما شهروند استرالیا محسوب خواهد شد.

مدارک لازم برای اخذ اقامت از طریق ازدواج

تمامی شرایط و مدارک لازم جهت درخواست PR یا اقامت دائم

سند ازدواج و تایید و ثبت شده

تابعیت با تولد در  استرالیا

اگر شما در استرالیا متولد شده اید، اگر یکی از شرایط زیر را دارا باشید شهروند استرالیا محسوب میشوید :

  • قبل از ۲۰ اگوست ۱۹۸۶در استرالیا متولد شده باشید.
  • بعد از ۲ اگوست ۱۹۸۶ در استرالیا متولد شده باشید و یکی از والدینتان شهروند citizen)) استرالیا باشد و یا اقامت دائم استرالیا را داشته باشند.
  • اگر بعد از اگوست ۱۹۸۶ در استرالیا بدنیا آمده اید و هیچ کدام از والدنیتان شهروند یا PR نبوده اند اما اکثر زندگی خود را تا قبل از سن ۱۰ سال در استرالیا گذرانده باشید در این شرایط بعد از تولد ۱۰ سالگی به طور اتوماتیک شهروند استرالیایی محسوب میشوید.

استرالیا اقامت دوگانه را می پذیرد به این معنی که شما بعد از اخذ اقامت استرالیا قادر به حفظ اقامت کشور خود نیز می باشید.

لازم به ذکر است اخذ اقامت از طریق خید ملک در استرالیا امکانپذیر نمیباشد.

  • sahar62 heidari
۰۱
تیر

مهاجرت به ترکیه 

تابعیت ترکیه

هرساله، هزاران نفر از اتباع خارجی تمایل دارند که برای دریافت شهروندی در ترکیه اقدام کنند؛ مانند هر کشوری، شرایط خاصی برای شهروندی در ترکیه موردنیاز است. بر اساس شرایط مختلف چند روش برای دریافت تابعیت در ترکیه وجود دارد.

مشاوره تابعیت

اخذ شهروندی سریع با خرید املاک: با توجه به قانون شهروندی جدید، اتباع خارجی ممکن است با سرمایه‌گذاری به‌عنوان سریع‌ترین راه، شهروندی ترکیه را بدون هیچ‌گونه زمان انتظاری به دست آورند. اگر یک تبعه خارجی املاک و مستغلات، باقیمت مشخص، در ترکیه خریداری کند شهروندی ترکیه را به همراه اعضای درجه اول خانواده خود به دست خواهد آورد.

  • گرفتن تابعیت با تصمیم مرجع ذیصلاح: رضایت مرجع ذیصلاح برای اعطای تابعیت به یک خارجی در ترکیه موردنیاز است. حتی اگر اتباع خارجی تمام شرایط شهروندی را داشته باشند، در صورت عدم تائید مقامات ترکیه، قادر نخواهد بود تابعیت ترکیه را به دست آورند. یکی از شرایط اخذ تابعیت ترکیه زندگی به مدت ۵ سال با اجازه اقامت در ترکیه می‌باشد.
  • ساده‌ترین راه برای به دست آوردن تابعیت ترکیه داشتن ملک و دریافت ویزای اقامت ۵ ساله آن می‌باشد. با خرید املاک و مستغلات در ترکیه ویزای شما هرساله تمدید می‌شود
  • بازگرداندن شهروندی ترکیه: کسانی که تابعیت خود را درترکیه ازدست‌داده‌اند، دوباره می‌توانند بر اساس یکی از این راه‌ها درخواست مجدد شهروندی ترکیه نمایند. این در مورد کسانی است که تابعیت خود را در ترکیه به دلایل سیاسی و یا اقتصادی ازدست‌داده‌اند.
  • اخذ تابعیت از طریق ازدواج: ازدواج با یک شهروند ترک به‌طور مستقیم باعث اخذ شهروندی نمی‌شود تنها پس از ۳ سال از ازدواج یک خارجی می‌تواند برای شهروندی با شرایط زیر اقدام کند :

الف) زن و شوهر باید باهم زندگی کنند.

ب) از رفتارهایی که باعث آسیب به روابط زناشویی می‌گردد دوری گزینند.

ج) نباید تهدیدی برای امنیت ملی و نظم عمومی‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای شهروندی ترکیه

یک تبعه خارجی اگر تمام شرایط زیر را دارا باشد می‌تواند درخواست شهروندی کند:

  1. متقاضی باید به سن بلوغ رسیده باشد یا می‌تواند از طریق ولی قانونی خود اقدام نماید.
  2. به مدت پنج سال بدون وقفه ساکن ترکیه باشد و حداقل ۱۸۰ روز در هر سال در ترکیه زندگی کرده باشد.
  3. متقاضی باید اسنادی برای اثبات اقامت در ترکیه داشته باشد؛ این مدارک از روش‌های زیر به دست میایند.
  • داشتن ملکی در ترکیه.
  • سرمایه‌گذاری در ترکیه.
  • کار در ترکیه با اجازه کار.
  • ازدواج با یک شهروند ترک.
  • ارتباط نزدیک فامیلی با یک فردی که قبلاً تابعیت ترکیه را به دست آورده است.
  • اتمام تحصیلات در ترکیه.
  • نداشتن بیماری که باعث تهدید بهداشت عمومی نگردد
  • دارا بودن درآمد و یا حرفه‌ای که بتواند خود و اعضای خانواده خود را در ترکیه اداره کند.
  • احترام به امنیت ملی و نظم عمومی.

سؤالات متداول چگونگی گرفتن تابعیت ترکیه

  1. از کجا باید برای گرفتن تابعیت ترکیه اقدام کرد؟

برنامه شهروندی ترکیه را خود شخص و یا وکیل قانونی وی می‌تواند از مرجع دولتی محل اقامت خود و یا با  مراجعه به دفتر امور خارجه در خارج از کشور دریافت کند. درخواست از طریق پست پذیرفته نمی‌شوند.

  1. دریافت تابعیت ترکیه چه مدت طول می‌کشد؟

این فرایند در یک مدت‌زمان معقول، اگر همه مدارک موردنیاز برای درخواست تابعیت، کامل باشد، انجام می‌شود. در غیر این صورت، اگر هرگونه مدرکی کم باشد، زمان متغیر است.

  1. آیا کسب تابعیت ترکیه از طریق مادر یا پدر امکان‌پذیر است؟

با توجه به ماده ۱ قانون شماره ۴۰۳ تابعیت ترکیه، افرادی که دارای مادر یا پدر ترک هستند، حق به دست آوردن تابعیت ترکیه را دارند.

  1. برای دریافت تابعیت ترکیه چه مدت باید در ترکیه زندگی کرد؟ در این دوره چه مدت می‌توان از ترکیه خارج شد؟

اقامت بدون وقفه در ماده ۱۱ از قانون ۵۹۰۱ تعریف می‌شود. بر این اساس اتباع خارجی برای کسب شهروندی ترکیه باید در ترکیه به مدت ۵ سال زندگی کنند و درصورتی‌که از شش ماه در دوره اقامت موردنیاز درخواستشان تجاوز نکند، می‌توانند در خارج از ترکیه زندگی کنند.

مقایسه حدودی هزینه زندگی در استانبول و تهران

هزینه اجاره‌بها در استانبول به‌طور متوسط ۲۹٫۲۹% کمتر از تهران است.

هزینه صرف غذا در رستوران‌های استانبول به‌طور متوسط ۵٫۹۹% بیشتر از تهران است.

هزینه‌ها به‌طورکلی در استانبول ۹% بیشتر از تهران است.

مقایسه اجمالی هزینه زندگی در آنکارا و تهران

 هزینه اجاره‌بها در آنکارا به‌طور متوسط ۵۶٫۶۷% کمتر از تهران است.

هزینه صرف غذا در رستوران‌های آنکارا به‌طور متوسط ۷٫۶۵% کمتر از تهران است.

هزینه‌های پوشاک: این مورد جای نگرانی ندارد زیرا قیمت‌ها از ایران ارزان نباشد گران نیست.

  • sahar62 heidari
۰۱
تیر

تحصیل پزشکی در روسیه

روسیه که با نام فدراسیون روسیه نیز شناخته می شود بزرگترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا واقع شده است. این کشور با نروژ و فنلاند در شمال غربی ، لهستان ، اوکراین ، بلاروس در غرب ، چین ، مغولستان و جمهوری دمکراتیک خلق کره در جنوب شرقی مرز مشترک دارد.

امروزه روسیه از محبوبیت زیادی در بین دانشجویان سراسر جهان که علاقه مند به تحصیل پزشکی خارج از کشور هستند، برخوردار است. روسیه به قطب اصلی آموزش پزشکی در اروپا تبدیل شده است. با جدیدترین فناوری و امکانات موجود در دانشگاه های پزشکی روسیه ، کیفیت و سیستم آموزش پزشکی در روسیه شهرت بسیار خوبی در بین دانشجویان خارجی کسب کرده است. دانشگاه های علوم پزشکی روسیه با شیوه تدریس پزشکی استثنایی مختص به خود ، موقعیتی خاص را در بین سیستم­های آموزش پزشکی برای خود دست و پا کرده که بین کشورهای دیگر همتا ندارد.

هزینه ­ی تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی روسیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپا ، انگلیس ، ایالات متحده و بسیاری دیگر بسیار کمتر است. دولت روسیه به سیستم آموزش پزشکی توجه ویژه­ای نشان می­دهد و آن را با زیرساخت ها و فناوری­های سطح جهانی به روزتر و پیشرفته­ تر می کند. به رغم ارائه آموزش مقرون به صرفه در پزشکی ، روسیه کیفیت زندگی بالایی را با هزینه بسیار اندک در اختیار دانشجویان قرار می دهد. سال­هاست که دانشگاه­های علوم پزشکی روسیه جز مؤسسات برتر در مطالعات پزشکی در مقیاس جهانی هستند. کتاب ها و رفرنس­ها در مدارس پزشکی روسیه به چند زبان ارائه می شود که این امر یادگیری موضوعات را برای را برای دانشجویان بین المللی آسان تر می کند.

مدرک پزشکی دانشگاه­های پزشکی روسیه توسط سازمانهای بزرگ جهانی مانند یونسکو ، WHO و MCI معتبر شناخته شده است. دانشجویانی که از کالج پزشکی در روسیه فارغ­التحصیل می شوند پس از قبولی در آزمون پزشکی خاص هر کشوری ، مجاز به کار در آن نقطه از جهان هستند.

دانشجویان برای پذیرش در دانشکده های پزشکی در روسیه لازم نیست مدرک IELTS / TOEFL داشته باشند. دوره­ی MBBS در روسیه ۶ ساله است. به خاطر سهل­پذیری دانشگاه­های روسیه دارای محیطی چندفرهنگی هستند.  برنامه درسی دانشگاه های علوم پزشکی روسیه هر ساله طبق استانداردهای بین المللی به روز می شود. دانشجویان تحصیل پزشکی در روسیه از شرکت در سمینارها و کنفرانسهای مختلفی که در دانشگاه­های دیگر برگزار می شود برخوردارند که این باعث کسب تجربه و دانشی همتراز با سایر کشورهای پیشرفته می­شود.

چرا تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه مزایای بسیاری برای دانش آموزان دارد:

  1. مراحل پذیرش بسیار ساده است.
  2. دانشجویان برای قبولی در دانشکده های پزشکی روسیه نیاز به قبولی در هیچ آزمونی ندارند .
  3. کیفیت وسطح آموزش در دانشکده های پزشکی روسیه بسیار بالا است.

۴- بسیاری از دانشکده­های پزشکی روسیه تدریس به زبان انگلیسی ارائه می دهند که این یک مزیت بزرگ برای دانشجویان خارجی است.

۵- هزینه زندگی و شهریه دانشگاه های علوم پزشکی روسیه نسبت به سایر کشورها بسیار مقرون به صرفه است.

  1. دانشگاه های پزشکی روسیه در سطح بین المللی معتبر هستند.
  2. مدارک پزشکی روسیه نزد WHO ، یونسکو ، MCI و غیره معتبر است.

۸- در کلینیک ها و بیمارستان ها به دانشجویان آموزش های عملی داده می شود که به آنها در درک بهتر رشته تحصیلی کمک می کند.

۹- امنیت در پردیس های دانشگاه علوم پزشکی به خوبی حفظ می شود.

۱۰- روند ویزا برای دانشجویان نسبت به سایر کشورها بسیار ساده است.

مدارک و شرایط مورد نیاز:

  1. دانش آموزان باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشد. و باید حداقل ۵۰٪ از نمرات فیزیک ، شیمی و زیست شناسی را کسب کرده باشد.
  2. پرونده درخواست باید شامل کپی دیپلم دبیرستان و سوابق تحصیلی باشد.
  3. گذرنامه معتبر یا سایر اسناد مسافرتی.
  4. گواهی پزشکی که حاوی نتایج عمومی سلامت ، تست اشعه ایکس و آزمایش اچ آی وی از بیمارستان دولتی است.
  5.  شناسنامه ( به طور کلی مدارک شناسایی)
  6. فرم درخواست

نحوه آماده سازی برای مطالعه پزشکی در روسیه

قبل از این­که تحصیل خود را در رشته­ی پزشکی در روسیه آغاز کنید مواردی هستند که باید برای آن­ها آماده باشید برخی از این موارد آمادگی­های ذهنی هستند. در این جا به چند مورد اشاره می­کنیم.

  1. آماده­ی کار سخت باشید!

اول از همه اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی در روسیه را دارید ، باید آمادگی لازم را برای کار سخت را داشته باشید. تحصیل در رشته­ی پزشکی همه­جای دنیا کار سختی­ست و خب طبعا در روسیه هم شرایط فرق نمی­کند. خلق و خوی سخت کوشی لازمه­ی اصلی شما برای موفقیت است – بدون در نظر گرفتن پیشینه یا تجربیات شما تا به امروز ، این خلق و خو باعث می شود تا شما را به این نتیجه برساند: شما فقط باید عطش کار سخت داشته باشید.

  1. از خدمات پشتیبانی دانشگاه خود استفاده کنید

وقتی اصل تحصیل پزشکی در روسیه به قدر کافی چالش برانگیز است، واقعا چیز دیگری نباید برای شما چالش ایجاد کند. در صورت وجود، از خدمات پشتیبانی دانشگاه خود استفاده کنید و روند ثبت نام و اقامت را تا حد ممکن روان و سهل کنید. به عنوان مثال اگر کارتان در دانشگاه RUDN به عنوان یکی از بهترین­های پزشکی در روسیه ،تمام فرایند بسیار ساده خواهد بود.

بسیاری از دانشگاه های روسی دارای شبکه­هایی از  فارغ التحصیلان هستند که می توانید با آنها در کشور خود ارتباط برقرار کنید تا قبل از سفر ازشان مشاوره و راهنمایی بگیرید. اکثر دانشگاه­ها بسیاری از اطلاعات مورد نیازتان را از قبل آماده کردند فقط کافی­ست سری به سایت دانشگاه مورد نظر بزنید.

  1. برای روند تحصیلتان ابتکار عمل داشته باشید

تحصیل پزشکی در روسیه فقط با سختی و کار طاقت فرسا پیش نمی­رود. بخشی از این فرایند بسته به برنامه ریزی و ابتکار عمل شخص خودتان است. شما باید بدانید که چه می خواهید. باید قبل از کلاس درس بخوانید. چون کسی درس را با قاشق به خورد شما نمی­دهد.

حتی ممکن است شما مجبور شوید تصمیم بگیرید که چه زمانی امتحانات خود را بگذرانید. برخی موارد دانشجویان وظیفه دارند از اساتید خود بخواهند که در صورت احساس آمادگی ، آنها را در مورد یک موضوع خاص امتحان کنند – هیچ بعید نیست که همه­ی امتحانات به صورت شفاهی برگزار شود و امتحان کتبی نباشد.

۴- خود را در زبان غوطه ور کنید

با وجود این­که بسیاری از برنامه­ها به زبان انگلیسی ارائه می­شود اما بسیار روندتان بهتر طی خواهد شد اگر به زبان روسی هم تسلط پیدا کنید. تا هم با اصطلاحات پزشکی به زبان روسی آشنا شوید و هم به اصطلاحات و کلمات روزمره تسلط پیدا کنید. پس قسمتی از وقت خود را به غرق شدن در زبان بگذرانید.

۵- تعادل را به درستی بدست آورید

روسیه کشوری پر از رویدادهای فرهنگی و جشن های عمومی و خصوص ست که بسیاری از آن­ها را واقعا نباید از دست داد. اما خب تحصیلتان چه؟ برای این که از هر دو را داشته باشید باید بتوانید برنامه ریزی کنید و در زمانتان به تعادل برسید.

  1. لباس های مناسب بردارید

بسته به جایی که در روسیه تحصیل می کنید شرایط متفاوت خواهد بود ، اما به طور کلی شما باید برای دمای بسیار پایین زمستان آماده باشید.  برای یک تازه وارد  دمای منفی ۳۰ درجه سانتیگراد احتمالا بسیار وحشتناک به نظر می رسد ،  ولی به گفته­ی کسانی که تجربه­ش را داند زودتر از آنچه فکر می کنید سازگاری خواهید یافت. معتقدند دما از منفی ده درجه که سردتر شد دیگر بدنتان قادر به تشخیص نیست.

ساختمان های دانشگاه ، اقامتگاه­های دانشجویی و جای­جای شهر بسیار گرم است ، بنابراین تا زمانی که روی برخی لباس های مناسب در فضای باز سرمایه گذاری کنید همه چیز مرتب است. و بعد تابستان بسیار گرم که آمد متوجه می­شوید که باید خودتان را برای افراط و تفریط آماده کنید.

  • sahar62 heidari