مقالاتی درباره یادگیری زبان آلمانی

شرایط عمومی تحصیل در آلمان

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۲۶ ب.ظ

مقدمه

یکی از روش های مطمئن مهاجرت به آلمان، مهاجرت از طریق اقدام برای ادامه تحصیل در این کشور است. کشور آلمان همواره به عنوان یکی از کشورهای پرطرفدار برای ادامه تحصیل و مهاجرت در نظر گرفته می شود. از جمله امکانات تحصیلی بسیار خوب در کشور آلمان، زندگی در کشوری با استانداردهای بالای رفاهی، تحصیل در دانشگاه های معتبر و امکان همکاری با محققین مطرح بین المللی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی است که موجب شده است تا دانشگاه های کشور آلمان همواره مورد استقبال متقاضیان ایرانی قرار گیرد. دولت آلمان به دانشجو اجازه کار نیمه وقت در حین تحصیل را می دهد.

آلمان یکی از صنعتی‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای اروپا به حساب می‌آید که دارای پایین‌ترین نرخ بیکاری است و خدمات رفاهی بسیار خوبی را به شهروندان خود ارائه می‌کند. این کشور دارای مراکز علمی و دانشگاه‌های معتبری است که خیلی از علاقه‌مندان به تحصیل در اروپا را به خود جلب کرده و سالانه افراد بسیار زیادی برای تحصیل در آلمان و تشکیل زندگی جدید، به این کشور مهاجرت می‌کنند. دانشگاه‌های آلمان دارای سطح علمی بسیار بالایی هستند و از این رو در میان برترین مراکز علمی جهان شناخته می‎شوند. در ادامه این مطلب شرایط لازم برای تحصیل در آلمان را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم.

اعزام دانشجو به آلمان

شرایط عمومی تحصیل در آلمان

از چندین سال گذشته، کشور آلمان جز کشورهایی بوده که در زمینه آموزش و پرورش کشور خود، فعالیت‌های بسیار زیادی داشته و به همین دلیل، امروزه برترین دانشگاه‌ها و مراکز علمی بزرگ را در دنیا دارد. سالیانه افراد زیادی از کشور‌های مختلف، برای تحصیل در آلمان و شروع زندگی بهتر، به این کشور مهاجرت می‌کنند تا بتوانند در فضایی مناسب و همچنین تعامل بسیار نزدیک بین دانشگاه و بازار کار عملا آینده شغلی خود را نیز تامین کنند. درصد چشم‌گیری از دانشجویان کشورهای مختلف، به دلیل فرهنگ ویژه این کشور، بالا بودن سطح رفاه اجتماعی، برخوردار شدن از تامینات اجتماعی و اقتصادی، پویا بودن جامعه آلمان، استفاده از محیط بسیار زیبا و امکانات رفاهی زیاد و … تحصیل در آلمان را به سایر کشورهای جهان ترجیح می‌دهند.

تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف از ابتدایی تا دکترا، رایگان می‌باشد و دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی این کشور می‌توانند به دو زبان آلمانی و انگلیسی تحصیل کنند. اگر می‌خواهید به زبان آلمانی، در این کشور تحصیل کنید، در بدو ورود از شما مدرک زبان در سطح B1 یا B2 می‌خواهند و همچنین اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های انگلیسی زبان این کشور مشغول به تحصیل شوید، با توجه به رشته، باید حداقل مدرک IELTS با نمره ۶٫۵ داشته باشید. البته لازم به ذکر است که برای برخی از رشته‌ها و یا دانشگاه‌ها، شما نیاز به مدرک GRE و یا GMAT نیز دارید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی