مقالاتی درباره یادگیری زبان آلمانی

 

تصمیم به یادگیری بهترین زبان یک مبحث، و تصمیم به یادگیری کارآمدترین زبان مبحث دیگری است. این سوالی است که ما قصد داریم امروز به آن بپردازیم.

قبلا درباره مزایای فوق العاده یادگیری یک زبان صحبت کردیم، مانند آماده کردن ذهن برای توسعه مهارت های تصمیم گیری. اما آیا می دانید که این کار به شما کمک می کند تا درآمد بیشتری هم داشته باشید؟ توجه داشته باشید که در این متن، ما انگلیسی را بر هر زبانی اولویت داده‌ایم و یادگیری آن را کاری ضروری می‌دانیم. چون هم زبان بین المللی است و هم ایالات متحده بزرگترین اقتصاد دنیاست. پس دانستن زبان انگلیسی بر هر زبان دیگری ارجیحیت دارد. ما در متن پیش رو، دیگر زبانها را مد نظر قرار داده‌ایم با فرض اینکه زبان انگلیسی را به خوبی می‌توانید صحبت کنید.

عامل اصلی، شناسایی مهم‌ترین زبان هایی است که بیشترین درآمد را برای شما به همراه دارند.

احتمالا این جمله معروف از warren Buffet راشنیده اید «هر چه بیشتر بیاموزید، درآمد بیشتری خواهید داشت». این نشان می‌دهد که این قانون به ویژه در یادگیری یک زبان جدید بسیار کاربردی است.

حتی با اضافه شدن بیش از 295.000 شغل در ایالات متحده، همچنان میلیون‌ها نفر به دنبال شغل تمام وقت یا حتی هر شغل دیگری هستند.

خبر خوب این است که، ثابت شده که یادگیری یک زبان جدید، نه تنها شانس شما برای یافتن فرصت‌های شغلی جالب را افزایش می‌دهد، بلکه درآمد شما را هم افزایش خواهد داد.

بررسی کیبورد گیمینگ ریزر مدل BlackWidow Chroma V2
بولت ­ژورنال چیست و برای درست کردن آن به چه چیزهایی نیاز داریم؟
صرفه جویی در مصرف کاغذ با این ۷ محصول
اسکراب صورت چیست؟ و معرفی بهترین اسکراب ها
۷ عطر مردانه لوکس و پاییزی
پیش بینی استخدام در سایت  careerBuilder  نشان می‌دهد که 39 درصد از کارفرماهای ایالات متحده ابراز کرده اند که قصد دارند متقاضی‌های دوزبانه را استخدام کنند. نیمی از آنها گفته‌اند که اگر دو متقاضی داشته باشند که از نظر کیفی برابر باشند ترجیح می‌دهند که فرد دو زبانه را استخدام کنند. این بدین معنی است که تقاضای زیادی برای شغل‌هایی که نیاز به دانستن زبان دارند وجود دارد.

درآمد بیشتری داشته باشید

طبق گزارش آژانس استخدام یورو لندن (Euro London) ثابت شده است که یادگیری یک زبان 10 تا 15 درصد به درآمد شما می‌افزاید.

این نشان می‌دهد که یادگیری یک زبان سرمایه گذاری عاقلانه‌ای برای هر فرد در هر سنی است. چه در حال آماده شدن برای ورود به بازار کار باشید چه به دنبال گسترش فرصت‌های شغلی.

یک مقدار میانگین از حقوق حدود 45.000 دلار را در نظر بگیرید، 2 درصد «اضافه حقوق برای مهارت زبان»، میانگین بیش از 40 سال کار، و نیز 1 درصد افزایش سالانه، تا زمانی که بازنشسته شوید، با این اوصاف، 67.000 دلار خواهید داشت. از آنجا که می‌توانید با راه حلی مناسب به سرعت یک زبان بیاموزید، این یک سرمایه گذاری عالی روی زمان برای شماست.

اضافه حقوق بسته به زبانی که شما در آن تخصص دارید متفاوت است. در اینجا تفکیکی از چند زبان دوم مختلف و پاداش سالانه آنها ارائه شده است طبق گزارش  The Economist:

زبان اسپانیایی – 1.5 درصد اضافه حقوق
زبان فرانسوی – 2.5 درصد اضافه حقوق
زبان آلمانی – 3.8 درصد اضافه حقوق
به این معنی که فقط با تسلط بر زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی می‌توانید مبلغ 50.000 تا 125.000 دلار درآمد اضافی داشته باشید.

فرصت‌های شغلی خود را گسترش دهید

مهم تر از همه با ظهور جهانی‌سازی تقاضای روز افزونی برای شغل‌هایی که نیازمند زبان خارجی هستند به وجود آمده است.

طبق گزارش دفتر آمار، مترجم حضوری(شفاهی) و سمت مترجمی در میان پنج شغل پر تقاضا قرار دارند، با فرصت‌هایی که انتظار می‌رود تا 46 درصد بین سال‌های 2012 و 2022 افزایش یابد. برای مثال، اعضای ارتش ایالات متحده اگر چند زبان بلد باشند 1.000 دلار بیشتر درآمد خواهند داشت.

5 مورد از کاربردی ترین زبان ها برای یادگیری در زمینه کسب و کار

یادگیری زبان خارجی
یادگیری زبان خارجی
بیایید درباره 5 مورد از کارآمد ترین زبان ها برای داشتن درآمد بیشتر صحبت کنیم .

1. زبان آلمانی

همانطور که در نمودار بالا ارائه کردیم، زبان آلمانی به عنوان یکی از کاربردی‌ترین زبان ها شناخته می‌شود، که می‌تواند درآمد زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

برای برخی تعجب برانگیز است که چطور زبانی مانند زبان ماندارین (متداولترین زبان در کشور چین)، زبان ژاپنی یا اسپانیایی با تولید ناخالص داخلی (GDP) بالا (توسط زبان) با درآمد بیشتر ارتباط دارند. درحالیکه در اغلب موارد واقعیت این است که زبان آلمانی یکی از سه زبان قدرتمند اروپا محسوب می شود. یعنی این زبان ارزش اقتصادی بیشتری برای یک فرد خارجی دارد، نسبت به زبانی که ارتباط نسبتا کمی با اقتصاد دارد.

آلمانی را می‌توان به شیوه‌های متعددی یاد گرفت. استفاده از اپلیکیشن‌های گوناگون که می‌توان آنها را روی گوشی نصب کرد، گوش دادن به پادکست‌های مختلف، وب سایت‌های آموزشی و فیلم‌ها و شوهای تلویزیونی و سینمایی از جمله مواردی هستند که به کمک شما می‌آیند. فریدلینگو کار را برای شما راحت کرده است و اینجا ما تمامی منابع را در اختیار شما قرار داده‌ایم. برای خواندن کل متن‌های آلمانی در سطوح مختلف، می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

2. زبان فرانسوی

با بیش از 200 میلیون نفری که در 5 کشور مختلف به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند، می‌توانید درک کنید که چرا این زبان به عنوان یکی از کاربردی ترین زبان‌ها شناخته می‌شود.

در نگاه اول، به نظر می‌رسد تنها کسانی که در فرانسه زندگی می‌کنند فرانسوی زبان هستند. اما این زبان دومین زبان بعد از زبان انگلیسی است که به طور گسترده‌ای بکار گرفته می‌شود. دانستن اینکه چطور فرانسه صحبت کنید درهای شرکت‌های فرانسوی موجود در فرانسه و دیگر کشورهایی که به زبان فرانسه صحبت می‌کنند مانند کانادا ، سوئیس، بلژیک و شمال و جنوب صحرای آفریقا را به روی شما می‌گشاید. به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا و سومین مقصد برای سرمایه گذاری‌های خارجی، فرانسه یک شریک اقتصادی مهم تلقی می‌شود.

برای دانشجویانی که به دنبال مدرک استادی MBA خود هستند، دانستن زبان فرانسه یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. دانشگاه‌های معروف فرانسوی به عنوان برخی از برترین موسسه‌ها در اروپا و جهان شناخته می‌شوند. دانشجویانی که می توانند فرانسوی صحبت کنند واجد شرایط فرصت‌های دریافت کمک هزینه تحصیلی اضافی هستند، که می‌تواند ده ها هزار دلار صرفه جویی برای شما به دنبال داشته باشد.

زبان فرانسوی را می‌توان به شیوه‌های متعددی یاد گرفت. استفاده از اپلیکیشن‌های گوناگون که می‌توان آنها را روی گوشی نصب کرد، گوش دادن به پادکست‌های مختلف، وب سایت‌های آموزشیو فیلم‌ها و شوهای تلویزیونی و سینمایی از جمله مواردی هستند که به کمک شما می‌آیند. فریدلینگو کار را برای شما راحت کرده است و اینجا ما تمامی منابع را در اختیار شما قرار داده‌ایم. برای خواندن کل متن‌های فرانسوی در سطوح مختلف، می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

3. زبان اسپانیایی

طی دهه گذشته مهارت در صحبت به زبان اسپانیایی نه تنها یک مزیت برای افرادی که در جستجوی کار هستند تلقی می‌شود، بلکه به یک ضرورت تبدیل شده است. در ایالات متحده امریکا و اروپا زبان اسپانیایی دومین زبان خارجی منتخب بعد از زبان انگلیسی است. و همینطور طی چهار قرن زبان اداری سرتاسر جهان بوده است.

مهم نیست که در چه صنعتی مشغول هستید، فقط در نظر گرفتن جمعیت بزرگ متکلم به زبان اسپانیایی خود دلیل محکمی برای یادگیری زبان اسپانیایی است، مخصوصا در تجارت. علاوه بر تعداد مطلق افرادی که با مهارت در صحبت به زبان اسپانیایی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید در کشورهایی مانند مکزیک، شیلی و کلمبیا که سریعا در حال تبدیل شدن به قدرت در اقتصاد جهانی هستند.

خبر خوب این است که اسپانیایی برای انگلیسی زبانان یکی از ساده ترین زبان ها در میان کاربردی‌ترین زبان ها برای یادگیری است.می‌توانید به سرعت با روش های آنلاین مانند سایت  Rype اسپانیایی بیاموزید، جایی که میتوانید دروس خصوصی روزانه به زبان اسپانیایی را دریافت کنید.

4. زبان ماندارینی

دیگر بر کسی پوشیده نیست که کشور چین اقتصاد برتر جدید جهان است. اگر در کار تجارت هستید پس چین معدنی از فرصت‌هاست با بیش از یک میلیارد جمعیت که می‌تواند هدف شما باشد.

طبق یک تحقیق روی شرکت  Ascentator واقع در لندن، تقاضای سمت‌های اجرایی از طرف شرکت‌های آمریکایی و چند ملیتی در چین نسبت به سال گذشته، 35 درصد رشد داشته است.

با این وجود، بر خلاف زبان اسپانیایی، زبان ماندارینی زبانی پیچیده برای یادگیری است.

خبر خوب این است که همه می دانند. اگر قصد دارید زبان ماندارینی یاد بگیرید، می‌توانید شرط ببندید که رئیس آینده شما و همکارهایتان تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

5. زبان عربی

دنیای عرب با بیش از600 بیلیون دلار تولید ناخالص داخلی (GDP) به عنوان یکی از ثروتمند ترین مناطق در جهان شناخته شده است. اقتصاد خاورمیانه به تنهایی طی مدت پنج سال از اواسط سال 2003 تا اواسط سال 2008، 12 درصد رشد داشته است.

به خاطر فراوانی فرصت های بازاری در خاورمیانه، میزان تقاضا برای افراد غربی که به زبان عربی صحبت می‌کنند بسیار بالا است، ولی تعداد بسیار کمی متقاضی دارد. افرادی که به زبان عربی صحبت می‌کنند می‌توانند یک شغل بین‌المللی در صنایع مختلف مانند تحصیل،مالی، روزنامه نگاری، خدمات خارجی و دیگر صنایع را توسعه دهند.

منبع: فرید لینگو

  • sahar62 heidari

نظرات  (۱)

با توجه به مقاله زیبای بالا اهمیت یادگیری زبان دوم برای هیچ کسی پوشیده نیست.

زبان راه ارتباطی همه انسان ها هست. اهیمت زبان دوم در مهاجرت ادامه تحصیل و بیزینس کاملا نمایان میشه و حتی وقتی که به مسافرت میریم نیاز را بیشتر حس میکنیم 

زبان انگلیسی در دنیا زبان اول و زبان های دیگر با توجه به اهیمت در مرحله بعد قرار میگیرند شما در ایران بریتانیا زبان را کاملا رایگان پادکست لغات و حتی گرامر های مهم یاد خواهید گرفت و به راحتی ازمون انلاین شرکت میکنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی